Monday, October 22, 2012

UKM konvokesyen 2012

Konvokesyen UKM 2012 masih berlangsung sehingga esok 23hb Oktober. Walaupun kiranya setiap tahun pergi perarakan akademik di Canselori, perasaan gembira itu tetap sama sebab tengok pelajar tamat pengajian dengan jayanya. Alhamdulillah, tahun ini sekurang2nya pada sesi yang saya hadiri, tiada anugerah khas post humous iaitu ijazah yang dikurniakan kepada pelajar yang tamat pengajian mereka tetapi meninggal dunia sebelum sempat menerima anugerah mereka pada hari konvokesyen. Sedih sebenarnya tengok, tak sanggup rasanya, tengok ibu bapa graduan ini datang ke pentas mengambil skrol bagi pihak anak yang telah tiada. Bayangkan, ibu bapa yang anak dah meninggal ni, tengok kiri kanan ibu bapa happy dengan anak2 yang sudah tamat pengajian, tapi anak mereka tak sempat nak mengecapi kegembiraan itu. lagi2 bila ibu/bapa tersebut sebak di atas pentas, addddduuuh, tang2 tu jugak meleleh sama air mata saya. Biarpun ada kata2 semangat dari canselor sendiri, takkan sama dengan anak yang telah tiada. 

Huh..berat2..berat perasaan citer pasal tu. Luckily takder tahun ini! Alhamdulillah. Syukran.

Kepada pelajar2 saya yang dah tamat pengajian itu, cabaran terbesar anda adalah menghadapi dunia sebenar di luar sana. Jika berusaha insya allah berjaya..tapi bagi yang leka, mudah saja anda terhanyut dan ketinggalan dalam banyak perkara. Saper kata hidup ini mudah?? Dah keje nanti baru tau susahnya nak carik sesuap nasik sendiri. Dulu ader PTPTN, mak bapak nak support, la nih, takkan masih nak harapkan ibu bapa lagi? Baru rasa..bernilai 5 hinggit tuh. Dulu boleh kata mak bapak kedekut taik hidung masin bila berkira pasal sikap boros anda, haaa now, you know lah langit tinggi rendah aaaaaa....dan bukan perkara luar biasa bila ramai jer yang merungut kata, baik belajar lagi, fikir hal tu ja, tak perlu risau benda lain. Haa.. tu lah, syukur selalu dan nikmati setiap apa yang ada di hadapan kita. jangan banyak komplen, adalah tu baik buruknya. 

Okay jom layan gambar saya dan rakan2 yang datang untuk perarakan akademik pada kali ini. 

Pelajar Master Psikologi Kaunseling

takder motif pun..sajer tangkap..hua2

My students jugak nih. Muka tak sabar semua ni nak ambik scroll. Ader nampak tak mulut menguap?? Sila carik. 

My happy day (dia cakap dalam hati)

Pn. Zuraini - orang penting hari tu. Tukang check jubah2 pelajar, okay ke tak. takut ader pasang terbalik

Lama tu nak duduk sini pagi sampai tengah hari

Staff akademik pusat saya/wizards akademi ahli sihir ;-) jubah ala2 harry porter jer

 
Happy betul jubah phd dah siap untuk melaram tahun ini 



Tunggu nak berarak masuk dewan

No comments:

Kos Hidup 2023 - Kerasnya Hidup Tahun Ini

Sesungguhnya tahun 2023 memang terasa sekali KERASnya kos hidup Keluhan di luar sana adalah real  Saya sendiri merasakannya Walaupun dua-dua...