Sunday, March 24, 2013

Ada apa dengan Clinique


Semalam bawak students SKPX3013 pergi Education Fair di Midvalley Megamall. Mula-mula ingat nak join diaorang naik komuter tapi sbb nak beli barang dapur di Carrefour maka daku telah pergi ke sana drive sajer. Bertolak dari Bangi jam 9.30 pg sampai dlm 10.16 pg gitu. Ini pada kelajuan 80-90 km sejam yer. Ader students komplen dulu tau saya bawak macam siput, but i dont see it that way, saya pemandu berhemah. Cewah!! 

Bila motong kete lain or perlu cepat ke destinasi jer saya mau nak pecut 100 km sejam. Lain dari tu 80-90 km sejam jer. Eh bebel pasal kelajuan kete pulak. Nak ckp sekarang ni tengah berlangsungnya Education Fair kat Midvalley sampai hari ni. Bukak jam 11 pg - 6 petang. Ha saper2 yang baru lepas SPM/STPM boleh ler bawak parents gi sini and survey IPTS mana nak gi utk further study.  IPTA takder pulak. 

Ramai tul orang pagi semalam, nak gi talk kul 1 dewan penuh tak boleh masuk

Lepas lunch ngan students maka me and my friends gi lah shopping. Sementelah gi Midvalley ni maka ibarat menyelam minum air belilah sekali barang Clinique. Actually dulu pakai Neostrata product, tapi memandangkan susah giler nak carik produk ni, available kat klinik dermatologi saja maka saya pun malas dah. Lagipun boleh tahan mahal Neostrata ni, pencuci saje dah RM105. Saya mahu TUKAR ni pun salah satu sebab ialah Neostrata ni produk yang saya pakai bila saya mengalami episod jerawat yang begitu teruk dulu. Huhuhu...! Ni doktor pakar yang suggestkan. Mmg bestlah, dan berkesan, so far inilah yang terbaik bagi masalah jerawat saya dulu. Bila sambung study kat Melbourne, Neostrata ni senang pulak nak dapat, over the counter jer. Tapi kat Malaysia, dermatologi jer boleh jual. Tak taulah aper kenapa.

Berbalik pada Clinique, Neostrata ni powerful and penggunaan yang bersifat jangka panjang boleh mengeringkan kulit muka. Itu yg saya perasan even saya ni jenis muka berminyak. Empat - lima tahun jugak saya setia ngan Neostrata ni, until recently i realised that my skin condition has changed. Neostrata telah mengeringkan kulit muka, so i think about its a time to change lah. Tapi problem jugak sbb nak carik produk pengganti yang sesuai satu hal sbb kulit muka ni memang PEMILIH okay!! Jeles sungguh tengok kawan2 boleh tukar produk sesuka suki diaorang, ME?? Jangan bermimpi, tak pasal2 aku tukar jadi katak puru pulak. 



Few months before, saya cuba clarifying lotion no 3 clinique, mula2 jerawat timbul kat dagu, tapi i continue using it sampai dah clear, i thought ini mungkin adjustment process, tapi seriau jugak kot2 kembali kepada kulit jerawat balik. Aiya!! Tapi dalam sebulan, back to normal. Saya up kan pulak ke cleanser Clinique. Ok, luckily, tak break outs. Pastu baru konfiden i guna satu set terus Clinique 3 Steps System. So far, happy with the product, yg penting tak bagi kulit jadi worst, its getting better. 



Tu yang semalam gi ambik beberapa produk tambahan lain, ni semua saya beli selepas mencuba samplenyer dulu, bila okay and best, baru saya decided beli saiz sebenar. Harga?? Lupa pulak satu2, ntah maner ntah saya letak resit it hari. Tapi yg pasti dalam RM350+ jugaklah habis semalam. Bagusnya Clinique ni suka bagi samples kat customer, termasuklah produk saya tak pakai lagi. Ni nak tgh mencuba, sure saya takkan pakai semua sekali range produk diaorang, mahal gak tu, yang penting2 sajer saya cuba, kalau ada alternatif lain lebih murah, i opt for other products. 

Produk Clinique saya suka setakat ini:

of course semua Clinique 3 Steps System-nyer. Moisturizer Dramatically Different Moistorizing Gel adalah pelembap muka terbaik pernah saya cuba setakat ini. Paling penting, dia tak sbbkan break outs, and even kulit berminyak pun okay, and paling best mmg dia boleh control oily face. No wonder this is one of their Signature product and best seller for so many years. 

lain dari tu, make up foundation - Clinique Even Better pun mmg best, saya sblm ni pakai BodyShop punyer tapi this one very light tapi coverage dia terbaik. Lepas jer try sample saya terus pilih ini sbg foundation selepas habis produk bodyshop nanti. Loose powder dia pun saya ambik sekali. 

Dapat sample yg banyak utk dicuba. Yippe!!


high maintenance kah?? heeeh, beli ni guna duit sendiri yerk, tak susahkan orang lain. Heeee. Tapi, percaya tak, barang dia lambat nak habis, beli botol besar sekali mmg terasa jugak mengeluarkan budgetnyer, tapi boleh tahan sampai setahun..percaya tak? Percayalah, saya punyer 3 steps system tu pun blum habis2 lagi dah berapa bulan pakai. Jenuh nak menghabiskannya. So, masih worth the money jugak, kalu beli setiap bulan, kira2 setahun sama gak tu kan?? Nie kira budget setahun terus. Lagipun, saya ni kes istimewa, beli yang murah, muka tak ndak, nanti pakai jugak, muka problem, sama tu jgak, kos nak merawatnya balik dgn pergi facial treatment, jumpa doktor bagai. Korang-korang-korang yg muka elok tak kira pakai apa produk pun patut rasa bersyukur, kurang2 boleh try mcm2, saya ni terpaksa jadi pemilih, even gincu pun saya tak boleh pakai sbb saya boleh alah dengan fragrance dlm gincu. Ohh, clinique punyer lipstik tak cuba lagi, kalu okay, bestnyer, tapi i stick what is important dulu lah, lagipun i am content with just lipgloss and lipbalm from body shop. 

haaa, kau panjang tak entri ahad pagi ni?? kihkih kih, ketika ini, sedang tunggu masker muka kering, now i better wash my face and take my shower (lum mandi lagi?? ceh!!). 

salam hujung minggu, nak lepak2 jer kat umah, tgk tv, masak2 and guling-guling...





1 comment:

Hanie said...

Hai...
Usha2 jumpa blog U ni...
Same lah kulit kita jenis mengada2.
Untung org yg kulit mereka redha atas apa2 local product.

Nak try lah.....

Kos Hidup 2023 - Kerasnya Hidup Tahun Ini

Sesungguhnya tahun 2023 memang terasa sekali KERASnya kos hidup Keluhan di luar sana adalah real  Saya sendiri merasakannya Walaupun dua-dua...