Posted on Monday, October 15, 2012

bila blender main cak cak!

Huh..pagi tadi drama sungguh!

Semalam petang masak pakai blender. Yelah..masak pun lewat jadi nak xpress pakai lah blender. Nak guna lesung lambat. So pkailah. Lepas masak tuh cuci2lah blender...makan..rehat jap pastu tido.

Pagi berikutnya...

Hajat dihati nak datang ke ofis awal..so instead of hving bfast at home..tapaulah untuk bawa ke ofis.

Klung klang klung kang bunyik kat dapur..

Bukan gaduh laki bini and pinggan mangkuk terbang yer tapi makcik seorang nih tengah kemas pinggan2 masuk dlm kitchen cabinet. Tetiba perasan satu benda...

Aiseh..maner tutup transparent blender nih? Pada yg x tau..tutup blender ader lubang kat tgh2 yg boleh cabut. Gunanya untuk masukkan bahan2 yg kita blender tuh tanpa bukak penutup blender itu sendiri. Boleh imagine tak nih? Tutup mata..sila bayangkan..boleh tak? Aish!

Penatlah sy mencarik2 kiri kanan atas bawah. Risau dah..yelah xder tutup nak pkai blender macam maner. Bukan boleh beli sparepart pun. Kena beli sebijik baru! Bukanker boleh hangin tuh? Kena beli baru bukan sbb rosak tapi tutup lubang xder? Kalu tak tutup..terhambur semua bahan2 diblender..naya!

Tak putus asa..carik lagi..kali ni tong sampah pulak saya slongkar. Nasib baik blum mandi lawa2 pakai minyak wangi..kalau tak..busyuuuklah jawabnyer. Saya bertekad carik sampai dapat waima perlu selingkar sampah busuk..belek sisa sampah satu2 okeh! Uwek..

Tak jumpa jugak! Aish! Main cak cak pulak.

Okay..carik lebih terperinci..ambik cermin mata untuk lebih jelas dan...dan..dan...

Elok jer benda alah tu terletak elok kat penutup blenda tuuuu..

What the....?

Huwaaaa..! Sabar jelah.

Moral of the story: makcik..lain kali pakai cermin mata..awak tuh rabun!

Published with Blogger-droid v2.0.8
Read More

0 Responses to bila blender main cak cak!