Sunday, October 7, 2012

simple dinner



Saya mmg x berapa gemar beli mkn di luar. Kbanyakan masa sy suka masak sendiri biarpun makannyer seorang. Ntah..mungkin mmg suka masak or sebab masak ni lain dari kerja harian diofis.
Hari ini masak lala sambal bercili and sup taugeh.
Ini untuk rekod sendiri..takderla melilau carik resepi kt pakcik google. Saya ni kadang2 nak masak mau confirmkan ingredients..tu yg suka menerjah mana2 resepi yg ader di internet.

Lala masak sambal cili
Bhn2
# Bwg merah
# Bwg putih
# Halia
# Lengkuas
# Cili kering

Bhn2 diatas ini diblend dan ditumis dgn minyak


# Cili sos
# Sos tiram
# Kiub ikan bilis
# Asam jawa
# Gula sedikit
# Garam secukup rasa

Setelah tumis masukkan pula bhn2 diatas ini. Oops..jgn lupa lala masukkan. Bukan lala namernyer klu x der lala.. Jadi tata titu nanti. Takder sukatan spesifik. Saya main agak2 jer.

Silat2 kat dapur ckit...tadaaa! Siap sudah.

Sedap tak?? Mmg sedap. Pandai rupernyer saya masak. Hue3. Ini blog saya punyer so saya ader hak asasi manusia utk perasan disini. Hihihi. Jgn marah aaaa...
Ok. Nasik pun dh suam. Kasik saya makan. Happy eating!
Published with Blogger-droid v2.0.8

No comments:

Kos Hidup 2023 - Kerasnya Hidup Tahun Ini

Sesungguhnya tahun 2023 memang terasa sekali KERASnya kos hidup Keluhan di luar sana adalah real  Saya sendiri merasakannya Walaupun dua-dua...