Posted on Wednesday, February 17, 2010

Cinta gila

Tadi, sedang membelek2 majalah di meja Pak Ali, terpandang satu artikel ttg cinta gila. Mcm2 jenis cinta gila ada, ada yang jatuh cinta dgn mayat, curi mayat bawa balik ke rumah dan simpan bertahun2 lamanya. Ada jugak yang kata menjalinkan hubungan cinta dengan makhkluk asing. ada jugak yg terlalu menyintai kudanya sehingga kuda hidup lagi mewah dari manusia biasa. tapi yang nie, menarik juga utk diketengahkan. inilah namanya CINTA TEMBOK BERLIN.

Ketika kisah cinta ini dipetik, wanita ini berusia 54 thn, namanya Eija-Riitta Berliner-Mauer, atau dlm bahasa Jermannya bererti Berlin Wall. Dia bukan setakat jatuh cinta pada tembok berlin malah tlh mengahwinkan dirinya dgn tembok itu pd thn 1979. Cinta gila, orangnya pun..hmmm gila jugaklah. Tapi itulah yg dipercayai kerana dia didiagnosis mengalami satu kecelaruan jiwa yg dikenali sbg Objectum-Sexuality. Kira sapa2 ada penyakit nie selalu jatuh cinta dgn benda2 konkrit tak bernyawa. Orang yg memiliki penyakit ini akan mempunyai rangsangan sama spt manusia jatuh cinta dgn manusia lain.  Dalam satu wawancara, wanita ini mengatakan 'suaminya' itu dimatanya sangat seksi dan menggoda. Dia sempat mengatakan yg tembok China tu mmg hebat tapi tak cukup seksi spt suaminya. Alahai..tang mana seksinyer tu, i wonder...i wonder how..i wonder why (lagu lemon tree pulak). Dia mengaku masih lagi anak dara, tak pernah melakukan hubungan seks dgn mana2 manusia tapi mempunyai hubungan yg intim dgn tembok tersebut (macam mana ya. sukar utk dibayangkan, dan takut membayangkan. seram). Bila tembok berlin diruntuhkan, yg paling kecewa? pastinya Puan tembok berlin nie lah. dia kata apa yg berlaku itu sungguh diluar batas kemanusiaan kerana 'suaminya' itu hancur lunyai dikerjakan. walaupun ia dah berlalu lama, tapi kasih sayangnya pd suami tembok berlin tetap tak berubah, CUMA dia mengakui telah menemui cinta yg baru. boleh teka? ehehe..dia jatuh cinta dgn pagar kebun pulak.


gilakah cinta anda? selagi anda masih terpaut dgn anak jiran sebelah tapi bukan pagar jiran sebelah, maka anda masih lagi normal. jika nampak pagi2 or petang2 makcik2 tersidai kat tepi pagar rumah anda, maka was2lah ya, barangkali, dia jatuh cinta dgn pagar rumah anda.

dibawah nie sajer2 jer nak bagi u all gelak, tak gelak senyum pun tak perlah.

Ampang 22

Seorang polis duduk di simpang jalan menangkap pemandu yang memecut melebihi had laju, seorang pegawai trafik ternampak sebuah kereta yang dipandu tersangat perlahan dianggarkan hanya dipandu 22 batu sejam sahaja. Maka Polis trafik pun berfikir " Tak boleh jadik niee..lambat dari kura-kura..sangat bahaya bagi pemandu yang lain"
Polis trafik pun menahan dan memeriksa kereta itu dan didapati terdapat 5 orang wanita - dua wanita di depan dan tiga duduk di belakang - mata kesemuanya terbeliak dan mengigil ketakutan yang amat sangat dengan muka pucat macam mayat.
Pemandu wanita sangat hairan dan bertanya " Apa kesalahan saya tuan? saya tidak melebihi had laju.. kenapa ditahan?"
"Makcik" polis trafik menjelaskan " makcik bukan melebihi had laju, tapi memandu lambat daripada had laju jugak boleh menyebabkan kemalangan kepada kereta yang lain"
"lambat dari had laju ?" wanita itu merasa hairan.
"Tuan, saya mengikut dengan tepat kelajuan yang tercatat di papan tanda ..[JALAN AMPANG 22]!" bantah wanita itu dengan marah.
Polis trafik itu tersenyum sindir dan menjelaskan maksud [JALAN AMPANG 22] adalah tanda nama jalan dan bukanya had laju. Dengan perasaan malu, wanita itu mengucapkan timah kasih atas penjelasan itu.
" Tapi sebelum makcik meneruskan perjalanan, saya ada satu pertanyaan... adakah kesemua penumpang di kereta makcik semuanya sihat? nampaknya makcik-makcik yang lain macam mengigil ketakutan dan muka pucat" polis trafik itu bertanya kehairanan
"Oh... jangan bimbang ,mereka semua akan bertenang semula selepas beberapa minit lagi. Kerana kami baru saja menuruni [Jalan Bukit Bintang 309]."
 


Orang Asli Dan Polis

orang asli: selamat pagi tuan
polis: selamat pagi
polis: apa hal
orang asli: saya nak buat repot tuan
polis: fasal apa tu
orang asli: kawan saya di baham harimau
polis: pukul berapa
orang asli: dia tak pukul, terkam
polis: habis?
orang asli: tak habis, tinggal kepala



Belajar Inggeris

ada sorang cikgu pompuan yg mengajar B Inggeris utk thn 1. dia bagi assignment kat murid2x suruh cari 3 perkataan Inggeris dan kemukakan pada hari isnin nanti. ada sorang anak murid cikgu itu pun berjalan balik ke rumah. dalam perjalanan balik, dia nampak sepasang suami isteri keluar dari kereta dan sedang menjerit pada satu sama lain. dia terdengar lelaki tu menyergah "Shut up you !!" sampai rumah dia tanya bapa dia, shut up you tu bah inggeris ke. bapa dia kata, iye. dapat dah satu perkataan, ingat budak tu. lepas mandi dan makan, dia tengok tv cerita superman. masa supermaan nak terbang dia kata "Superman !!!" dia tanya bapak dia lagi, superman tu bah inggeris dan bapa dia kata yes. dua perkataan dah, kata budak itu. lepas tengok tv, dia ke perpustakaan. dia nampak ada sorang lelaki dan sorang pompuan sedang bertengkar berebut buku. pompuan itu kata "Ladies first" balik rumah dia tanya lagi dan bapa dia kata itupun bah inggeris. Ah, lega nya kata budak itu.

Hari Isnin dia ke sekolah, cikgu tanya dia tentang perkataan baru. Cikgu : OK boy, did you get the words? Budak: Yes, teacher. Cikgu: Good, what is your first word? Budak : Shut up you !!! Cikgu: What did you say? Are you mad? Who do you think you are? Budak: Superman !!! Cikgu : Bloody fool! Get out from this class Budak: Ladies First
Read More

3 Responses to Cinta gila

  1. maiyah
    February 18, 2010 at 2:28 AM
    hahaha.. lawak le plak
  2. ~ Yanie Rahman ~
    February 18, 2010 at 10:53 AM
    saya cintakan kucing saya..ehehe...ahmad comel nama dia...
  3. ♥ shiMawar ♥
    February 18, 2010 at 10:09 PM
    cinta gila..
    manusia sggup wat ape saja demi cinta..klu cinta pd manusia, konon2 lautan api pn sggup direnangi..hakikatnye, nk jerang air kt dapur pn takut..huhu..