Wednesday, June 3, 2020

Loccitane - Milk Concentrate With Almond From Provence

Salam,

Kegilaan terhadap Loccitane sedang melanda diri ku :-)

Oleh kerana tak tahu bila akan dapat menjengah ke IOI Mall Putrajaya setelah pergi tempoh hari makanya saya ambil keputusan order online saja losyen badan Loccitane kegemaran ramai iaitu Milk Concentrate with Almond.

Saya order online pada 28hb Mei dan selamat sampai ke tangan barang yang saya order pada hari ini iaitu 3hb Jun 2020. Saya kira ini koleksi barang untuk berpantang sekali, melengkapi almond oil yang saya beli baru-baru ini. Saya nak berpantang dengan bau-bauan yang menenangkan dan sebagai terapi diri. Hopefully segalanya berjalan lancar nanti. In sha Allah.

Review losyen badan ini memang terbaik. Saya ada losyen tangan yang sama tapi tube kecil yang saya sempat beli bersama dengan almond oil tempoh hari. Rasa macam tak puas nak sapu kat seluruh badan. Saiz kecil seperti saiz tube tu lebih sesuai untuk bawak travel, letak dalam handbag, untuk tangan sahaja atau sesetengah body part kita. Jadi tak puas nak pakai bila lepas mandi dan sapu seluruh badan. 

Lets check this out!


Ini rupa saiz kotak yang sampai. Agak besar bagi saiz losyen yang saya order. Tangan yang mulus gebus itu tangan Muaz ya. Bukan tangan makcik 40an nih. 


Ini rupa kotak apabila dibuka. Ada tangan si Muaz lagi. Haha. Kotak ini nampak biasa di luar tapi eksklusif di dalam, berlatarkan warna kuning dan tertera jenama Loccitane di dalammnya. 


Kotak bersaiz segiempat tepat, berwarna kuning. Saya boleh katakan kotaknya berkualiti dan tebal. Siap ada reben kuning lagi. Boleh buat koleksi untuk simpan produk-produk Loccitane yang anda ada. Untuk kegunaan lain pun boleh. 


Dapatlah 6 sampel produkk Loccitane yang lainnya seperti serum muka, krim muka dan serum untuk mata. Saya serum untuk mata ini nak beria-ia sangat. Saya pakai pelembap mata Kiehls yang diperbuat dari avocado. Yang tu pun belum luak lagi. Tapi bolehlah nak try habiskan sampel nanti. Excited sebab ada sampel krim wajah Immortelle Divine. Saya try sampel yang diberikan tempoh hari dan suka kesannya. Saya rasa kalau serum muka immortelle divine digabung bersama dengan imortelle divine oil face and krim wajah memang menghasilkan kesan yang menakjubkan. Walaupun kurang sebulan saya pakai serum wajah siri immortelle divine ni, saya dapat melihat kesannya dengan cepat jugak. Kulit muka nampak lebih cerah, sekata dan paling suka ia tidak berminyak atau menyebabkan kilauan pada wajah. Saya boleh katakan serum immortelle menampakkan kesan lebih cepat berbanding serum wajah Kiehls yang saya guna sekarang. 


Rupa balang losyen Almond yang tidak perlu dicanangkan lagi. So, akhirnya order saya selamat sampai dalam tempoh yang agak singkat jugak. Saya sedang menunggu order online Loccitane seterusnya. Saya telah pun order online gift set Immortelle Divine sebagai percubaan. Jika ternyata ia memberikan kesan yang saya inginkan, mungkin saya akan menjadikan set Immortelle Divine sebagai serum dan krim wajah pilihan selepas ini. Namun, saya masih tetap menggunakan produk Kiehls terutamanya pencuci muka Calendula, toner Calendula mereka yang memang terbaik. Kiehls juga adalah jenama yang memiliki rangkaian masker muka yang best, berkesan dan harus dicuba. [Ulangkaji], saya ada masker Avocado Nourishing Hydrating Mask, Rare Earth Deep Pore Cleansing Masques dan Turmeric & Cranberry Seed Energizing Radiance Masque semuanya dari Kiehls. 

Saya harap demam produk Loccitane ni akan berakhir bulan depan. Kopak jugak dibuatnyer. 


No comments:

Kos Hidup 2023 - Kerasnya Hidup Tahun Ini

Sesungguhnya tahun 2023 memang terasa sekali KERASnya kos hidup Keluhan di luar sana adalah real  Saya sendiri merasakannya Walaupun dua-dua...