Monday, June 15, 2020

Estee Lauder - Cantikkan Dirimu

Salam,

Tak tahulah nak namakan apa..lain benar mengidam kali ini...
Bukan mengidam nak makan itu ini..
Mengidam nak beli produk kecantikan!!! Ahaks! Itu kira mengidam ke?? 

Lately..suka benar nak beli macam-macam produk penjagaan/kecantikan diri..
Suka pulak tu brands have-have yang sebelum ini memang saya tak kisah sangat pun!
Bukan nak menunjuk, tapi pelik dengan tingkah sendiri..pelik benar keinginannya tu..

Nasibler pakai duit sendiri, rasanya kalau pakai duit husband bising jugak si dia..
Belinya tak kira hujung bulan..
Tengah bulan pun membeli..
Itu yang saya rasa mengidam tahap dewa raya! Bukan hantu raya!


Mulanya tak terfikir pun secara serius nak beli barang make up. Apatah lagi Estee Lauder, memandangkan saya pun bakal bercuti panjang 3 bulan, jadi takde maknanya nak beli barang make up beria-ia sangat. Boleh beli kemudian. Tapi apakan daya [hasutan syaiton]. Hmmm.

Terbeli jugak Lipstik dan Bedak Kompak dari Estee Lauder. Lipstik nih, saya kira banyak yang saya beli try and error. Selalunya tak begitu menjadi. Belum jumpa warna lipstik yang benar-benar ngam dengan saya. Bab lipstik saya tak kisah apa brands pun. Asal tak buat bibir saya gatal-gatal macam kebanyakan lipstik yang ada di kaunter seperti Maybeline atau Avon. Tak semua lipstik sesuai dengan saya. Jadi memang agak cerewet di situ. So far lipstik Clinique dan Leinege dan satu lagi lipstik namanya saya tak ingat tapi beli di Watson yang saya takde alahan. 

Baca reviews di internet, ramai yang mengatakan kalau nak lipstik colors yang natural dan lembut-lembut cariklah brands seperti Chanel, Estee Lauder or Dior. Chanel dan Dior tu uhuk-uhuk masih terasa jauh dari jangkauan. Belum terfikir ke situ walaupun butiknya ada jer di IOI. Belum sampai seru. Haha. 

Lipstik Estee Lauder dan bedak kompaknya saya baca dapat reviews yang bagus-bagus, jadi sementelah nak ke Loccitane, kena lalu Estee Lauder dulu maka saya jengahlah. Last-last dari nak tengok-tengok terbeli pulak. 


Ha Boleh nampak kat situ warna gincu yang saya beli. Harga dalam RM125 warna pink coklat. More ke arah coklat. Sebelum ini asyik beli gincu warna ke arah pink ajer, now pilih shade lain sikit. Yang penting saya tak suka gincu matte yang kering tu, saya suka yang lembap dan tak mengeringkan bibir. 


Reviews pasal bedak ni sangat bagus. Ni first time saya pakai. nanti dan banyak bulan pakai saya update pandangan saya tentang bedak kompak ni. Usah mengharapkan review yang hebat dan komprehensif sebab saya bab make up ni memang dari dulu masih level zero and beginner. Forever and ever. Bedak ni dah sedia ada foundation jadi tak perlu ada foundation liquid tu. Saya kategori mak-mak yang sempoi dan perlukan asas make up sahaja asal tak nampak pucat sangat.
1. Bedak kompak
2. Blusher ala kadar
3. Gincu
Ha ni lah saja alat make up saya. 
Atas saranan salesgirl, saya pilih tona warna yang satu tona lebih cerah dari kulit muka sebab katanya, biasanya orang buat macam tu. Kalau beli yang sama tona, nanti muka tak nampak seri bermake up. Saya yang knowledge zero pasal alat make up ini mengiyakan saja. Harganya RM185.00. 

On top of that, dapatlah saya samples yang best-best untuk dicuba, kebanyakannya produk yang best seller seperti ada essense, night repair serum and moisturiser. Bila nak try, ni tengok moodlah. Sebab banyak jenis samples dah dapat nih. Tak best pulak campur-campur nanti tak tahu kesan macam mana. 

Harapnya saya akan cantik jelita apabila memakai bedak muka dan gincu mahal nih. Kalau takde beza maka apalah maknanya beli mahal-mahal kan. Hmm..




No comments:

Kos Hidup 2023 - Kerasnya Hidup Tahun Ini

Sesungguhnya tahun 2023 memang terasa sekali KERASnya kos hidup Keluhan di luar sana adalah real  Saya sendiri merasakannya Walaupun dua-dua...