Friday, June 12, 2020

Loccitane Gift Set - Divine Goddess



Loccitane Gift Set


Salam sejahtera semua,

Saya telah mengubah layout blog saya ini kepada wajah dan paparan yang baharu. Saja untuk suka-suka. Bukan orang lain baca pun :-) sekadar terapi diri berkongsi dan meluahkan...

Okay, actually gift set Loccitane yang saya order ni dah sampai minggu lepas lagi. Sehari selepas order losyen badan Loccitane tu sampai, keesokannya dapat pula yang ini. Kira memang cepat! I bet Loccitane ni bukan pakai currier biashe-biashe. Sesuailah dengan brand syarikat yang mempunyai reputasi baik. 

Okay, gift set ini berharga RM225. Dapat juga beberapa sampel, seperti mandian badam yang popular itu, syampu, lagi sampel serum untuk mata. Tidak lupa, kotak kuning keras tu, so saya dah ada 2 kotak!! Saya pun tak tahu nak buat aper dengan kotak2  nih. Satu mungkin okay, banyak sangat pulak buntu nak fikirkan buat aper dengannya. 

My first impression dapat gift set itu ialah - ahaha keciknyer!!! Gift set ni pun bukanlah murah sangat, pada saya boleh tahan harganya. Saya beli sebab nak try krim muka and serum youth oilnyer tu. Saya nak cuba kalau benar-benar berkesan baru beli saiz sebenar. Sebab sampel dalam sachet ni tidak mencukupi untuk kita nak pakai sampai seminggu dua. 

Honestly, i term of samples, i tell you guys, tak boleh challenge Clinique produk. Jarang benar sampel mereka dalam bentuk sachets, melainkan dia bagi kita miniature kecil seperti Loccitane Gift Set ini. Itulah saiz sample mereka. What i miss about Clinique ialah mereka sangat generous about giving free samples dalam botol-botol kecil nih. Memang boleh pakai bawak pergi travel. So Clinique menang di situ. 

Bercakap tentang Clinique, masih ada banyak produk Clinique yang bagus-bagus and masih guna sampai sekarang seperti pencuci muka, toner, 72 hours moisturiser, 7 day face scrub, dan beberapa lagi produk mereka. 

Macam tu jugak dengan Kiehls. Harus diakui ialah bukan semua range produk sesuatu jenama itu bagus dan efektif. Jadi pada saya lebih baik mix and match mana yang paling sesuai dengan kita tanpa perlu menjadi begitu fanatik dengan satu-satu jenama. Macam Loccitane ni, saya kira serum dia antara yang terbaik, juga produk penjagaan badan dan syampoo. Saya ingat bulan depan nak sambar syampoo Loccitane satu. Baru-baru ini saya mencuba sampel yang diberikan - Aromachologie Body & Strength. Baunyer fresh and rambut rasa segar dan lembut saja. Memang rasa best pakai syampoo tu. Bolehlah nanti masa berpantang berwangi-wangi untuk terapi diri. Awal-awal minggu bersalin tu memang dah sah bau minyak urut kan, tapi lepas 3-4 minggu dah boleh berwangi-wangian dengan set penjagaan badan yang wangi, terapeutik dan menenangkan gitu. 

Update reset serum, youth oil and cream muka Loccitane yang saya baru cuba:

Saya rasa kesan penggunaan serum, youth oil dan cream muka Loccitane yang saya cuba sekarang memang efektif. Kesannya lebih cepat dari serum Kiehls yang saya guna. PLUS, tekstur serum, minyak dan cream Loccitane ni lebih ringan pada muka dan tidak sesekali menyebabkan muka saya nampak berminyak. Kiehls sebaliknya, serum dia agak berminyak especially cream muka. Saya beranggapan krim muka Kiehls ni memang sesuai untuk negara 4 musim yang sejuk dan kering. Thats why tekstur krim kebanyakannya macam tu. 

And walaupun baru pakai kurang sebulan, boleh nampak kesan pada wajah, lebih sekata dan nampak lembap just nice. Let see, kalau berpuas hati bolehlah terus pakai serum Loccitane. 

No comments:

Kos Hidup 2023 - Kerasnya Hidup Tahun Ini

Sesungguhnya tahun 2023 memang terasa sekali KERASnya kos hidup Keluhan di luar sana adalah real  Saya sendiri merasakannya Walaupun dua-dua...