Posted on Thursday, June 11, 2009

Bomoh 'bunga'

Dah byk kali juga sy membaca di surat khabar ttg bomoh 'dajal' - ambik kesempatan seksual terhadap individu2 yg mendapatkan khidmat mereka. kdg2 terfikir, apa lah yg difikirkan sehingga bomoh tu lebih 'credible' dari kuasa tuhan, lebih 'power' dari usaha dan kerja keras. mintalah bantuan dan pertolongan pd jalan yg tlh dianjurkan. bukankah tlh dijelaskan, perbuatan khurafat itu - tidak blh membantu manusia pun. bahkan menjauhkan diri kita dari pencipta. mmglah kdg2 mcm berkesan jer, tapi sepanjang yg sy dgr dan baca dari kisah2 begini, kejayaan dari usaha salah ini tidak kekal sifatnya, malah bukan setakat itu, ia membawa 'haru biru' dlm kehidupan.

mcm yg berlaku ni, blum sempat melihat hasil usahanya - hasil yg lain kedapatan - hasil 'tangan' bomoh tu pulak yg diperolehi. habis macam mana??

mintalah pd yang Rabbi, yang memiliki segala sifat kesempurnaan. 'Berdoalah, nescaya akan Aku makbulkan.' Nah, minta saja pada Dia yg Pemurah itu. Jika lambat benar memberinya, barangkali ada hikmah yg kita tak tahu kerana kdg2 - yg baik pd pemikiran kita blum tentu benar2 baik dlm pengetahuan yg Esa. maka redha itu ubatnya dan teruskan berusaha hingga berhasil.



Read More

0 Responses to Bomoh 'bunga'