Monday, November 27, 2017

Ibu Bekerja dan Shopping Online

Borong satu kotak terus!! 4 packs x 58pc only RM79.90. Murahlah kan. Kalau tak RM100+ jugak
Bila dah ada baby, kaki dah semakin pendek. Dont take literally, maksudnya dah tak sama macam single and belum ada anak. Now, sangat terasa jugalah perubahan tu. Dulu, nak ke mana-mana boleh shoot anytime. Now dah beli barang dapur pun terpaksa tunggu husband. Dulu pergi sama-sama now kena husband pergi seorang. Kesian husband shopping barang sorang-sorang, banyak pulak tuh. Tapi rasanya sementara sahaja. Tunggu baby dah besar sikit, baru boleh on semula shopping bersama-sama. Now belum pun 6 bulan, masih kecik dan saya masih berhati-hati untuk mendedahkan Muaz dengan persekitaran luar dan tempat-tempat awam kerana sistem imun masih rendah dan masih ada banyak round suntikan yang perlu diambil untuk vaksinnya.

Angkut sikit-sikit bawak balik rumah. Now ofis dah jadi store barang baby. Huk huk!

Sebagai alternatifnya, now saya dah mula banyak shopping online. Dulu ada jugak, tapi tak sehebat sekarang. Hehe. Saya biasanya shopping di Lazada, Shoppe, Excessbook & 11street. Ada jugak website lain tapi tak cuba lagi. Saya shopping disini mostly untuk barang baby terutamanya diapers, baby wipes, toys, & books. Jadi jimat dah masa dan wang untuk pergi ke butik baby. Lagipun, barang beli online dapat penjimatan hebat. Contohnya diapers baby boleh beli banyak sekali satu kotak dapat sehingga 30% off. Tu belum lagi kalau ada baby fair macam yang tengah on di Lazada sekarang. So, tak perlu berpanas, buang minyak petrol yang semakin mahal. Click online, shopping, pilih barang, buat payment and tunggu barang sampai kat pejabat. Mudah kan?? 

baby wipes fiffy. saya suka baby wipes fiffy. beli banyak dapat murah. zaman sekarang kena bijak membeli :-)


Sekarang ni kena redha dululah terpaksa bershopping online. Tapi banyak jugak kebaikannya. Cuma kena pilih website yang kita percaya dan bacalah review produk dulu sebelum memutuskan untuk membeli. Pentingnya reviews untuk melihat servis dan kualiti produk yang kita nak beli. So far, setakat barang keperluan baby memang puas hati. Cuma susu untuk baby saya nampak macam tak jauh beza, susah nak diskaun banyak, yelah susu baby kira barang mahal. Jadi beli di supermarket biasa masih tidak merugikan. 

2-3 bulan jugaklah nak menghabiskannya. 

lemon + ginger + madu kelulut. bekal minuman herba ke pejabat pagi ni. slurp!!


Tak sabar tunggu baby besar nak ajak dia shopping :-)


No comments:

Kos Hidup 2023 - Kerasnya Hidup Tahun Ini

Sesungguhnya tahun 2023 memang terasa sekali KERASnya kos hidup Keluhan di luar sana adalah real  Saya sendiri merasakannya Walaupun dua-dua...