Wednesday, November 1, 2017

Hair Dryer dan Wanita Berpisah Tiada

Nampak tak plugnyer lain? 2 pin, so memang kena pakai converter plug. Macam iron saya jugak. 


Bulan yang panjang November ni. Saya paling tak suka dapat gaji awal kerana terasa pengurusan wang menjadi agak carca marba. Kadang-kadang terbayar 2kali or terlupa terus!! Bila bulan panjang sebelum gaji akan datang, belanja pun kena berhemah, kalau tak nanti defisit untuk bulan tersebut. Ahaks!

Tapi kan, ada perkara yang diluar jangkaan yang nak tak nak terpaksa mengeluarkan belanja untuknya. Misalnya, bulan ni my hair dryer dah rosak. Seingat saya, dah lama jugak pakai hair dryer tu. Saya beli masa kat Melbourne dulu 2007-2010. So kira macam dah 10 tahun jugak lah!! Wah, tak terasa pulak sepanjang itu hayatnya. Ala sentimental lah pulak. Uhuk. Beli time study. Sebelum tu saya takde hair dryer pun tapi kat sana cuaca kat sejuk, kalau basuh rambut nak tunggu kering sendiri lamalah nak tunggu. Jadi, hair dryer satu keperluan, takdelah kepala lembab, nak cepat pergi kampus, nak pakai tudung semua kan. Tak ingat berapa saya beli dulu, agak besar jugak hair dryer nie, ada snoozer jer, tapi ntah mana pergi. Tamatlah sudah riwayat hair dryer ku yang telah berkhidmat dengan taat setia sejak sekian lama. Jasamu ku kenang. 

Surveylah hair dryer baru kat lazada. Saya beli yang murah saja sebagai ganti. Memandangkan pengalaman guna hair dryer sedia ada, saya perlukan untuk keringkan rambut sahaja, so buat apa beli yang canggih-canggih? Again, bulan panjang, bajet kena beringat. Hehe. Lagi-lagi nak masuk kerja semula, kalau mandi pagi, boleh jimatkan masa nak bersiap. Moga yang ini pun panjang umurnya. Kalau beli boleh pakai sampai 10 tahun, memang berbaloi!

RM39.90 saja kat Lazada 

No comments:

Kos Hidup 2023 - Kerasnya Hidup Tahun Ini

Sesungguhnya tahun 2023 memang terasa sekali KERASnya kos hidup Keluhan di luar sana adalah real  Saya sendiri merasakannya Walaupun dua-dua...