Posted on Monday, March 04, 2013

Bersatulah bangsaku!!

sumber: Utusan Malaysia
Saya tahu ketika blog ini ditulis sekarang ini, saya bukan punya peminat beribu-ribu seperti beautifulnara atau blog-blog popular lainnya. Tetapi sekiranya anda terbaca blog ini saya ingin menyeru bahwa saat dan ketika yang sangat genting ini, saya mahu Melayu bersatu padu. Janganlah kita berbalah memperlekeh pasukan keselamatan kita, mengadu domba menyebarkan fitnah dan berbalah tentang UMNO dan PAS!!! Kita ini Melayu, kita Islam, mengapa disaat kita perlu bersatu hati memerangi musuh yang jelas2 sedang membidik dan mengorbankan pasukan keselamatn kita, kita masih lagi berbalah???

Ketika ini, adik beradik kita, saudara mara kita, rakan sekerja kita, suami seseorang, ayah seseorang sedang berperang di sempadan Lahad Datu, mungkin perginya tak kembali!!! Mintalah doa yang baik2 dan diberikan semangat kepada mereka untuk menghadapi musuh. Bukan anda yang sedang meletakkan leher anda untuk dibunuh sekarang, yang nyawanya di hujung tanduk, jadi hentikan cercaan, bantulah walaupun dengan pena dan hati anda...

Ini krisis hitam terlakar dalam sejarah negara kita. Saya mohon moga Allah berikan petunjuk petualang sebenarnya dan nyahkan saja individu itu dari bumi Malaysia ini. Mengapa Melayu harus sengketa?? Yang terkorban dan sedang menggadai nyawanya di sempadan adalah Melayu kebanyakannya..apakah anda buta hati??? 

Berdoalah kita dapat melalui tempoh genting ini dengan pertolongan Allah SWT dan moga disatukan hati kita semua. Lupakanlah perbezaan. 
Read More

One response to Bersatulah bangsaku!!

  1. Anonymous
    March 4, 2013 at 10:16 PM
    ameen...moga yg berjuang slmat dgn izin ALLAH...jika terkorban moga syahid ganjarannya.