Posted on Wednesday, January 25, 2012

perang twitter/facebook




Sekarang nie dah mcm trend utk luahkan rasa tak puas hati/geram/marah/gaduh di laman sosial twitter dan facebook. setiap orang ada pandangan, saya hormati apa pun anda nak buat dgn laman sosial anda, sbb itu adalah laman anda bukan??

Tapi personally saya tak suka twitter dijadikan stesen untuk mengutuk dan bergaduh dengan orang lain. Bertambah pantang saya - hal2 rumahtangga pun nak diciterkan kat twitter/facebook. Ini mmg mengundang padah. Kalau ada tak puas hati ngan suami, bincanglah elok2, takperlu lah nak report satu dunia apa jadik. cuba perati sendiri, apakah kebanyakan komen itu membantu?? kebanyakannya tidak, yang lebih adalah mencurah lagi minyak ke dalam api yg sedia membara.

Cariklah orang yang sepatutnya boleh memberi buah fikir yang bernas, orang yang dipercayai berkeupayaan memberi kesedaran dan tidak bias dalam membantu kita mencari jalan penyelesaian. lagipun, apakah eloknya mendedahkan keburukan pasangan/rumahtangga/keluarga pada orang lain??
gunakanlah untuk twit/sebarkan perkara yang baik2 dan positif. jika semua kelemahan pasangan terburai di laman web, apakah lagi tertinggal dalam hubungan sebegitu??

berwaspadalah dalam memilih apa yang kita ketengahkan.
Read More

0 Responses to perang twitter/facebook