Wednesday, March 22, 2017

Menangani orang yang suka mencari gaduh

Diam itu lebih baik,

Ye, kadang-kadang saya bersetuju dengan pandangan ini, terutama apabila berhadapan dengan individu yang negatif seperti suka mencari gaduh dan suka memprovokasi kita untuk bergaduh. Diam itu bukan bererti kalah, tapi bermaksud, "saya tidak mahu melayan sikap negatif itu yang tidak akan membawa apa-apa faedah pun untuk diri saya." Adalah lebih baik untuk meneruskan hidup seperti biasa, menapis individu-individu negatif jauh-jauh dari kotak fikiran kita dan berkawan dengan individu-individu yang positif. Kita menjadi 'gate keeper' menapis kekotoran orang beraura negatif yang boleh menjadikan kita terjebak sama dengan sikap agresif dan negatif tersebut. Hidup ini terlalu singkat untuk kita cemarkan dengan bersikap negatif dan mencari fasal dengan orang lain. Baiklah kita fokuskan mencari kecemerlangan diri dan berkhidmat sebaik mungkin dengan keluarga dan organisasi sementara masih berkesempatan. So, saya say NO TO NEGATIVITY. 






 



 


Orang yang suka cari gaduh mesti stress jika kita mengambil pendirian berdiam diri
 



No comments:

Kos Hidup 2023 - Kerasnya Hidup Tahun Ini

Sesungguhnya tahun 2023 memang terasa sekali KERASnya kos hidup Keluhan di luar sana adalah real  Saya sendiri merasakannya Walaupun dua-dua...