Sunday, September 22, 2013

CELCOM portal wifi


Aku tau aku sedikit ketinggalan zaman, orang dah guna UNIFI bagai, TM Net dan lama dah berWIFI di rumah masing2, aku baru nak mula @_@ heheh. Ini bukanlah entri sponsored dari Celcom, tapi testimoni pengguna yang ikhlas tidak berbayar. Walaupun FOC, reliability dan validity tinggi sbb tiada wang mempengaruhi. Wah intro mengancam gituw kan...

Actually sebelum ini telah lama menggunakan celcom broadband. Tapi sejak pakai smartphone dan kadang kala sajer pakai laptop di rumah pada waktu malam, maka kadang2 terasa mengkayakan owner CELCOM sajer2 sbb bulan2 kena jugak bayar RM68 untuk 4 GB. Pakai kadang2 1G sajer, hidup dalam pembaziran kan. So, kebetulan baru2 ini terlihat iklan di suratkhabar pasal PortaWiFi so tertarik lah hati nak trade in broadband ku kepada yang lebih canggih lagi. Yerlah, kalau broadband lama, bukak laptop jer baru boleh pakai, la ni, tak perlu bukak laptop pun, cucuk kat dinding ja, cucuh kat dalam kereta jer dah boleh pakai. Bagus tak bagus kan???? Maksudnya lebih mudah pakai la walaupun untuk orang malas bukak komputer. Lebih menyenangkan kerja ialah bila ada Tablet, maka dapatlah dijamin penggunaan yang maksimum. connect kepada wifi begitu mudah sekali. cucuk kat plug rumah and tadaaaaa!!! Dlam erti kata lain, lebih praktikallah. USB laptop pun boleh jimat. Saya kekalkan RM68 dengan kapasiti 4GB seperti sebelum ini. Saya bukanlah pengguna tegar, sekadar buat kerja di rumah sebelah malam, check email, FB, baca artikel internet etc. Nak tengok Youtube sekali sekala jer, itupun saya tengok di ofis sajer lebih mudah sbb tak perlu bercatu2 gitu. Lagi satu, saya dapat jimatkan jugak duit bil telefon setiap bulan sbb saya lebih jarang guna hp saya u

4 comments:

Anonymous said...

Mat ayoyo...bila zenia nak dpt cf agknya..

Cengkih78 said...

Cf tgh proses..hari tu sy cll. Mybe dpt oct..then defect checking semua busuk2 dpt msuk ujung thun kot

Cengkih78 said...

Cf tgh proses..hari tu sy cll. Mybe dpt oct..then defect checking semua busuk2 dpt msuk ujung thun kot

Anonymous said...

tak lama dah tu sabar....stanby duit banyak2 nanti nak reno...hehe

Kos Hidup 2023 - Kerasnya Hidup Tahun Ini

Sesungguhnya tahun 2023 memang terasa sekali KERASnya kos hidup Keluhan di luar sana adalah real  Saya sendiri merasakannya Walaupun dua-dua...