Sunday, October 2, 2022

Revelan kah lagi blog?

 Salam,

My first post in 2022 ialah awal tahun ini, wow, dek kesibukan dan tiada mood untuk mencatat di blog maka bersawanglah blog saya untuk kesekian kalinya.

Relevankah lagi blog ini pada era yang segalanya dicurahkan di media sosial - facebook, instagram, tik tok, twitter ini??

I have no answer. Tapi as for me, saya akan datang balik ke blogspot untuk sekadar mencatat sesuatu dalam fikiran, blog seperti satu diari terbuka yang saya post dan harap boleh kongsi dengan beberapa khalayak yang mungkin terserempak dengan blog saya. 



Blog saya bukan untuk mengumpul peminat, follower dan sebagainya, lebih kepada ruang peribadi saya untuk bercerita dan berkongsi, bila saya nak berkongsi. 

Bila scroll rakan2 blogger saya, ramai yang sudah tidak aktif menulis di blogspot, ada yang 9 tahun lalu menulis di blogspot kali terakhir, tapi saya tahu sangat aktif di media social dengan ribuan followers! Nah, situasi berubah, pilihan berubah...dan itulah kehidupan. Perkara yg dulunya popular, mungkin satu waktu akan hilang popularitinya, digantikan dengan sesuatu yang lain. 

Bagi yang lalu di blog saya, membaca catatan saya, saya nak ucapkan, semoga hari anda baik-baik ajer hari ini. Jalanilah hidup dengan baik, dan doakan kebaikan utk diri dan orang lain.

Have a nice day!


No comments:

Kos Hidup 2023 - Kerasnya Hidup Tahun Ini

Sesungguhnya tahun 2023 memang terasa sekali KERASnya kos hidup Keluhan di luar sana adalah real  Saya sendiri merasakannya Walaupun dua-dua...