Sunday, June 18, 2017

Sweet Cherry Warehouse Sale 2017




Semalam, 2 dalam 1, shopping baju raya and shopping barang bayi. Masa untuk persiapan baby tinggal ada beberapa bulan saja lagi. Bulan Ogos adalah bulan untuk berehat dan bercuti dan menunggu kelahiran bayi. Semoga Allah permudahkan urusan saya sekeluarga. Bulan Ogos dah terlalu sarat untuk ke hulu ke hilir untuk membeli barang baby. Masa tu saya dah plan untuk bercuti lebih awal dan berehat saja. Mana tahu baby nak keluar lebih awal. 



Kebetulan rezeki, ternampak ada warehouse sale dari brand sweet cherry, bagi yang mencari-cari stroller, car seat untuk baby dan playpen, nama sweet cherry sememangnya dikenali. Ketika survey barang-barang bayi terutama stroller, car seat and play pen memang brand SCR ini agak popular dan sering disebut-sebut. Baru tahu rupanya SC tu stands for sweet cherry, cuma R tu tak tahu maksud apa. Ahaks. Kilangnya di Seri Kembangan, Kawasan Perindustrian. Iklan fb mengatakan diskaun barang sehingga 70%?? Retail price yg biasa kita jumpa memang tak dapat harga meletups gitu. Alhamdulillah rezeki juga dapat membeli ketika ada jualan gudang seperti ini. Harga memang berbaloilah. Dua benda besar kami beli semalam di jualan gudang tersebut iaitu:



  • Stroller baby - SCR 6 berharga RM499, retail pricenyer dalam RM900-RM1000 kalau tak silap. Lupa pulak. Dan;
  • Car seat baby - RM 369, retail price lupa pulak. Haish.


Mula-mula tak sure nak beli playpen or baby cot, tapi akhirnya kami sepakat untuk beli baby cot Ikea sahaja nanti. Itu plan selepas raya. Setelah menimbang tara buruk baik baby cot vs playpen, akhirnya kami memilih baby cot sahaja. 



Ramai juga yang datang ke jualan gudang tu, senang jer cari walaupun kami tak pernah ke warehouse tersebut, ini semua berbaloi dengan adanya waze. Hehe, cari saja sweet cherry seri kembangan, in sha allah waze will lead your way. 



Stroller baby mula-mula berkenan juga dengan SCR 12, memang nampak kukuh dan solid, tapi saya rasa bulky sangat. Even SCR 6 ni pun saya rasa bulky, tapi bila fikir kereta alzaku, then lapang sikit dada, pastinya ruang belakang seat ke 3 akan menjadi tempat semayam stroller ini. Cuma kalau kereta husband, bonetnya akan sempit bilamana stroller ini diletakkan di belakang bonet kereta. So, untuk kereta sedan biasa or lebih kecil, kena pertimbangkan betul-betul untuk membeli stroller SCR 6 ini kerana saiz simpanannya. Tapi dari segi praktikaliti, memang baik sebab senang nak bukak dan lipat. Kemungkinan berjalan dengan baby without his father tu ada, so, better pilih yang praktikal sedikit untuk si ibu nak handlekan. Sebab lain pilih SCR 6 ini ialah boleh pakai lama sehingga baby umur 5-6 tahun. Begitu juga dengan car seatnyer. Rakan sepejabat pun rekomen SCR sebab katanya dah 6 tahun pakai still elok. So, ambillah. Begitu juga dengan car seat, memang kami beli untuk jangka masa panjang, iaitu yg sesuai untuk infant hingga toddler umur 5-6 tahun. 




Minggu depan cuti raya so rehat sekejap, fokus nak siapkan kerja-kerja pejabat, marking paper students :-( yang semuanya mengejar datelines. Dengan keadaan keboyotan lagi, memang kena bertahan dalam kepenatan yang Allah saja tau. Minggu ni last untuk persediaan membeli baju raya, walaupun misi membeli barang baby nampaknya berhasil, baju raya diriku ini agak sukar dicapai kerana faktor membeli last minutes, banyak baju berkenan saiz dah habis dan pilihan baju terhad kepada jubah atau dress saja kerana faktor pinggang raya tahun ini tak lepas SIRIM. Haha. Tapi untuk mu baby, mama redha sajalah. Bukan selalu pun. 

Happy shopping uoll. 

No comments:

Kos Hidup 2023 - Kerasnya Hidup Tahun Ini

Sesungguhnya tahun 2023 memang terasa sekali KERASnya kos hidup Keluhan di luar sana adalah real  Saya sendiri merasakannya Walaupun dua-dua...