Sunday, June 11, 2017

Barut bayi - murah dan mengujakan



Salam pagi dan salam puasa,

Hari ni continue hunting for baby products. Just nak share tempat beli barut baby yang sangat berbaloi dan murah harganya. Saya dah beli barut baby dalam 4 helai hari tu kat butik Manjaku dan semasa pergi ke babyfestival putrajaya tempoh hari. Last few days my friend antar sms tanya saya dah cukup barut bayi ke tidak? Saya kata baru ada 4 saya beli, itu pun saya beli banyak tuh sebab saya itu cadangnya nak disumbat ke dalam bag pakaian bayi untuk persediaan ke hospital. Katanya tak cukup tuh, perlu banyak lagi. And kebetulan dia ada urusan di Islamic Relief dan disitu katanya ada dijual barut baby pada harga yang sangat murah RM8 seplastik dalam anggaran 20 barut dalam tuh, tapi warna putih dan sedikit barut warna biru. Apa lagi, cakap kat kawan tuh okay saya nak. Dia kata barut ni besar-besar dan bertali, which is sesuai untuk baby. Saya ambik jer nasihat kawan saya ni yang dah terlebih dahulu ada pengalaman menjaga bayi kecil 2 orang. So kat bawah ini adalah gambar sebenar barut tersebut.



Sila click gambar untuk lihat sendiri harganya. Tak tipu, RM8.00 sahaja satu plastik nih



Saya bentangkan baru itu di atas katil so kita boleh tengok rupa sebenar baru dua warna ini. Tadaaa!!


Saya terlebih rajin pagi ni, try kira berapa semuanya. Okay, total 40 helai barut bayi!!! Banyak kan? Yang color biru corak hello kitty tuh ada 10 helai.


So kepada yang sedang mencari-cari barut bayi dan mahu menjimatkan kos dan tidak risau takut stok barut baby kita kehabisan stok sewaktu berpantang nanti, bolehlah datang ke Islamic Relief dan beli di sana. Pada harga RM8.00 dengan bilangan 40 tali barut, mana-mana butik bayi kat seantero Bangi ini pasti tak jumpa. Huhuhu. 

Silalah serbu...

p/s: Credit kepada kawanku Jana yang bukan saja tolong beli, tapi bagi terus sebagai 'hadiah'. Syukur alhamdulillah..

No comments:

Kos Hidup 2023 - Kerasnya Hidup Tahun Ini

Sesungguhnya tahun 2023 memang terasa sekali KERASnya kos hidup Keluhan di luar sana adalah real  Saya sendiri merasakannya Walaupun dua-dua...