Thursday, March 17, 2016

Mengubat lara

haiya..sedih smlm Rafael Nadal quit ms lawan ngan Murray dlm set kedua. Murray dlm rank ke 4 dunia and Nadal ke 2. last year, kalu u all msh ingat citer sya, Nadal juara thn lepas slepas mengalahkan Federer. Nadal nie very energetic, and tennis player selalu nak elak main lama2 ngan dia sbb stamina dia mmg tinggi, last year dia kalahkan Fed setelah 6 jam main, sy tido time tu tak larat nak tunggu, sampai ke pagi main. dahsyat tak dahsyat. tapi Murray lawan yg hebat juga, dia ada sikit2 mcm Fed, dia jenis cool tapi very strategic, 'the thinker'. sy mengharapkan nadal jum fed di final tapi sbb nadal quit atas kecederaan lutut, sekaligus tersingkir utk peringat semi final, maka lupakan mimpi tu, so sy pun tak pasti saper ke final..harap2 fed ke final, saperpun lawan dia..novak pun okay gak and murray pun blh tahan..whatever, janji federer ada di final nanti!

okaylah lama tak upload citer2 lawak tuk kwn2, so hope you enjoy yg kali nie. senyumlah dan ketawalah bila perlu, kerana ia baik utk kesihatan. hehehe.

Nama Jepun Yang Haru Biru
1. Yang pemarah - KEJI CACIMAKI
2. Yang tak suka brg mahal - SATO SUKAMURA
3. Yang bisu - KITA TADASUARA
4. Yang suka makan tose - NANACHI HITOSE
5. Yang suka lagu blues - APO NADIKATO
6. Yang suka belajar - ASIKO ULANGKAJI
7. Yang kerap bikin ribut - WAKASI HURUHARA
8. Yang masih bujang - MATIMATI TAMOKASI
9. Yang masih gatal - ICHI BAWA
10. yang suka memasak -AJINO0MOTO DAHABISLA
11. Yang hidup menyusahkan orang - KICHI KICHI TAKMAUMATI



Jangan mandi bogel

Seorang gadis berjalan di sebuah kawasan dusun. Tiba-tiba dia bertemu sebuah kolam. Lalu dia segera menanggalkan pakaian dan bersedia untuk terjun.Tiba-tiba pemilik dusun itu muncul dan menjerit dari tempat persembunyiannya, ‘Wahai Cik Adik! Tak dibenarkan berenanglah! Cik Adik tidak dibenarkan berenang dalam kolam ni!’Gadis tersebut tergesa-gesa mengambil pakaiannya. ‘Kenapa tak larang saya sejak tadi, sebelum saya menanggalkan pakaian?’ soal gadis tersebut.‘Memanglah, kat sini tak dibenarkan berenang, tetapi Cik Adik tak dilarang untuk tanggalkan pakaian,’ jawab pemilik dusun dengan selamba. 
Interview Sengal
Ali pegi interview kerja sebagai setiausaha. Bila pengurus nampak dia dengan pakaian yang tak kena konsep dan juga rambut yang berwarna belang putih dan emas, dalam hati dia mula membentak; "Argghhh! Orang macam ni pun ada!".Tapi apa-apapun dia kena interview juga si Ali ni. Jadi dia pun tanyalah Ali, "Kalau awak dapat buat ayat dalam bahasa Inggeris dengan menggunakan perkataan yang saya bagi, saya rasa awak ada peluang untuk kerja ni! Perkataan-perkataannya ialah GREEN, PINK, YELLOW, BLUE, WHITE, PURPLE dan BLACK!".Jadi Ali pun berfikir sejenak dan kemudian menjawab... "I hear the phone GREEN, GREEN... GREEN... , then I go and PINK up the phone, I say YELLOW... BLUE's that? WHITE did you say? Aiya... ! wrong number la... Don't PURPLEy disturb people and don't call BLACK, ok? Thank you."Lepas tu pengurus tu terus pengsan!! 

KEMAHIRAN SEMULAJADI
Di Supermarket ada seorang cashier yang sangat mahir dalam bidangnya. Dengan hanya mendengarkan bunyi benda yang diletakkan di meja kaunternya, ia dapat mengetahui harga yang dibeli pelanggannya. Suatu hari ada seorang pelanggan wanita menghampiri kaunter untuk membuat pembayaran... Mungkin kerana sakit perut... pelangan wanita tadi secara tidak sengaja terbuang angin . Selepas semua barang diletakkan diatas meja... Cashier ini pun berkata:
"Semua sekali berharga RM 60.00"
Wanita : "Apsal mahal sangat.. saya cuma beli 5 batang pen dan tiga buah buku tulis.. biasanya cuma RM 10.00 saja"
Cashier : "5 batang Pen dan 3 buah Buku tulis itu memang harganya RM 10.00.. tapi gas Pemedih mata yang Anda test tadi itu seharga lima puluh lima ribu rupiah."

No comments:

Kos Hidup 2023 - Kerasnya Hidup Tahun Ini

Sesungguhnya tahun 2023 memang terasa sekali KERASnya kos hidup Keluhan di luar sana adalah real  Saya sendiri merasakannya Walaupun dua-dua...