Posted on Wednesday, November 04, 2009

Lawak Hari Ni




Lama dah tak posting lawak jenaka..hope you guys enjoy. dont have time to write my own story (esp the long one), i am busy with my thesis writing and lots of deadline to meet before i go back to Msia. So instead of writing down my own personal story, i just copy paste this lawak jenaka. have a nice day. keep smiling and humor is good for health. no harm of laughing if you have a good reason :-) cheers!


Bahaya kaum wanita pada lelaki

Berikut adalah contoh bahaya kaum wanita pada lelaki. (Terketar-ketar mase menaip) Kisah 1.
Wanita1: Apekabo ko skrang?
Wanita2: Baik je. Aku dah berjaya buat laki aku jadi milionare.
Wanita1: Bagus le tu. Dulu korang orang susah ke?
Wanita2: Taklah, dulu die bilionare.

Kisah 2. Bile kekasih break-up Lelaki -bersedih, tengok citer sedih, dengar lagu sedih, pakai baju sedih, mandi tak berape basah, makan tak berape kenyang, minum arak (kalo islam kene sebat), eksiden, mati. Perempuan -bersedih, call geng, kluar joli, jumpe laki lain, bercinta balik, putus, ulang dari awal.

kisah 3. Semua lelaki faham semua lelaki, tapi hapir tak ade lelaki yang paham prempuan (pondan ade la kot). Tapi, prempuan boleh paham prempuan lain dan lelaki, pelik? pelik tapi memang benar, oleh itu, jangan cube cube curang kat awek anda, nanti die akan berubah jadi raksakse (kecuali anda otoromen).

Kisah 4. Perempuan boleh buat orang lelaki tertunggu tunggu (cam aku la), kekadang sampai 2 jam, 3 jam, 2 bulan, 2 tahun, 20 tahun. Dan blom tentu lagi dapat

Karam Singh Wallllaaaaaa...

1. Kemana tumpahnya kuah kalau tidak ke bawah
2. Tak lapuk dek hujan, tak lekang macam rambutan
3. Tiada rotan, pelempang berguna juga
4. Biar lambat asalkan tak cepat
5. Biar putih tulang, jangan kuning gigi
6. Di mana ada gula di situ adalah gula-gula
7. Kalah jadi abu, menang jadi arang, seri jadi abu bakar
8. Carik-carik bulu ayam, lama-lama jadi shuttlecock
9. Secupak takkan jadi 18 cupak
10. Gajah mati meninggalkan gading, udang harimau mati meninggalkan kulit, manusia mati meninggal dunia
11. Sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pula makanan di dalam mulut
12. Harapkan pagar, pagar tidak boleh diharap
13. Alang-alang mandi biar guna sabun
14. Berapa berat mata memandang, berat lagi seguni beras
15. Cubit paha kanan, paha kiri tak rasa apa-apa pun
16. Diam-diam ubi berisi, diam-diam orang... . bisu
17. Hidup segan mati di tanam
18. Ikut hati mati, ikut rasa merasa
19. Lembu punya susu cap teko dapat nama
20. Sehari selembar benang lama-lama benang habis
21. Jika kail panjang sejengkal, beli le yang panjang sikit kalau nak ngail di laut. (beli la pukat tunda lagi baik)
22. Hendak seribu daya, tak hendak tak apa
23. Membujur lalu melintang pukang
24. Hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri, lebih baik hari tak hujan
25. Sebab pulut santan binasa, sebab mulut habis pulut
26. Kecil-kecil cili padi, kecil lagi biji cili
27. Kalau sudi katakan sudi, kalau tak sudi boleh blahlah!!
Karam Singh Walia melaporkan dari TV3

"terserah sajelah"
"Pada suatu hari Si Amin disuruh oleh emaknya mengambil mangga di kebun. Sedang Amin memanjat pokok mangga, tiba tiba dia terlihat ke bawah ada sepasang remaja sedang making love. Maka berdirilah bulu roma Si Amin. Dia pun bertahan di atas pohon sambil menahan lututnya yang semakin mulai gemetar. Tak lama kemudian didengarnya suara isak tangisan remaja perempuan itu, sambil tersendat-sendat dia bicara. "Abang macamana kalau saya hamil nanti? Abang kena bertanggung jawab." "Sudahlah, dik, kita serahkan semua ini pada Yang Di Atas, " jawab si lelaki.. Si Amin terperanjat lalu dia berteriak, "Wah! wah! kamu berdua yang sedap-sedap di bawah, senang-senang nak serahkan semuanya pada aku! Aku kan cuma tengok saja, usik pun tidak!!"

muka seposen
CERITA 1
Anak : Ayah, tadi Man balik naik bas.
Ayah : Eh, Pak Abu tak jemput Man ke hari ni?
Anak : Tak.
Ayah : Man ada duit ke nak bayar tambang?
Anak : Ada , ayah tapi kurang seposen.
Ayah : Tambang bas berapa sen?
Anak : 60 sen.
Ayah : Man ada berapa sen?
Anak : 50 sen saja.
Ayah : Habis tu, macamana man bayar tambang?
Anak : Man ada 50 sen, Man buat muka seposen. Cukuplah jumlahnya 60 sen.
Ayah : ?@#$%!

timbang berat
CERITA 2
Di sebuah Mall yang sesak dengan pengunjung.. ada satu alat pengukur berat badan yang cukup canggih.. Hanya dengan membayar RM 1.00 kita akan diberitahu berapa berat badan kita oleh program komputer. Seorang gadis dan temannya mencuba di tengah kerumunan orang.. Setelah memasukkan wang RM 1.00.. mesin komputer menjawab: "47 kg!"

Gadis kedua cuba untuk menimbang, dan mesin komputer menjawab: "52 kg!"

Setelah beberapa minit datang seorang wanita yang cukup gemuk dan montel cuba menimbang dirinya di mesin itu. Setelah memasukkan wang RM 1.00.. mesin komputer mengeluarkan jawapan:

"Tolong naik sorang-sorang. . jangan ramai-ramai! "

citer huruf "C" (praktis lidah)

copot cahabat ciput. Catu cenje, ciput cite-cite came copot cambil cari cengkerik. ciput cuke cite-cite came copot cebab copot cahabat ciput. Cemace ciput came copot
cari cengkerik, ciput cakcikan catu cahye cerah. cahye cerah ciput cakcikan
cangat cerah campai ciput came copot cilau. cahaye cerah cube culik copot. ciput cangat cuak. ciput cepat-cepat camba copot cebelum cehaye cerah cempat culik copot. copot cangat cuak came. ciput came copot cepat-cepat cari chelter cambil cepat-cepat cembunyi. ciput came copot cembunyi cenyap-cenyap cupaye cahaye cerah cucah cari ciput came copot. ciput cakap came copot, "chuuu... chuuu... cenyap... cenyap copot... ". copot cambung cakap, "copot cudah cenyap... ciput cenyap camelah... ". celepas cejam,cahaye cerah cudah chow cebab cucah cari ciput cape copot. ciput came
copot cangat cuke cebab cahaye cerah cudah chow. copot cenyum cambil cakap,"copot cayang ciput cebab ciput celamatkan copot... ". ciput cenyum cambil chow came copot... Caja cuka cuka. Read More

2 Responses to Lawak Hari Ni

  1. maiyah
    November 7, 2009 at 3:37 AM
    lawak cite2 nih :D
  2. ::alwaniamalini::
    November 7, 2009 at 3:41 PM
    hahaha..thanks sis. u make my day!