Tuesday, October 31, 2017

Cenderahati untuk new baby & mom




Dulu masa single, membeli present untuk new mom agak confusing kerana tiada pengalaman. SO i usually just go with the flow sahaja, meaning, i just follow kawan-kawan yang ada pengalaman, dah pernah jadi mak/bapak budak untuk pilih barangan bayi. Dalam fikiran saya ketika itu, hanya fikir baju baby sajer!!! 

Now bila dah jadi mak budak nih, baru tahu sebenarnya banyak benda yang boleh kita hadiahkan kepada ibu yang baru melahirkan ini, samada kita nak fokus kepada ibu itu ke atau anaknya atau kedua-duanya. 

So, now dah jadi mak budak ni, even beli baju baby pun now spektrum kefahaman saya tentang baju pun dah bertambah. Misalnya, lebih baik beli baju bayi untuk 3 bulan or 6 bulan ke atas berbanding new born kerana NB baby cepat outgrowth them. And selain baju, boleh beli macam-macam jugak seperti blanket, topi, stokin, atau alat mandian bayi. Alat mainan pun boleh beli, or buku cerita or alat-alat berkaitan dengan bayi seperti bottle warmer, stroller, baby cot, baby carrier, pendek cerita something yang practical for baby and mom. 

Ibu jangan dilupakan :-)
Idea yang sangat bagus jika kawan-kawan dapat beli hadiah untuk si ibu. Like me, kawan2 hadiahkan set penjagaan diri bodyshop. Sangat bagus sebenarnya, memang tak guna masa berpantang, tapi lepas pantang dapat pakai something yang wangi and soothing memang refreshing!! Kalau nak canggih lagi, boleh jer hadiahkan baucer spa ke untuk berurut, mandi bunga, massage, manicure & pedicure. Mak-mak sekalian berhak mendapat peluang dimanjakan setelah penat melahirkan anak dan melalui tempoh berpantang yang agak mencabar. 

Atau paling mudah..bagi cash saje. Hehe, so momies boleh beli apa-apa yang patut untuk keperluan bayi yang baru lahir. 

So, jangan ketandusan idea apa nak bagi kawan-kawan yang baru melahirkan anak!!


No comments:

Kos Hidup 2023 - Kerasnya Hidup Tahun Ini

Sesungguhnya tahun 2023 memang terasa sekali KERASnya kos hidup Keluhan di luar sana adalah real  Saya sendiri merasakannya Walaupun dua-dua...