Tuesday, January 14, 2020

2020 dan kereta terbang

Salam tahun baru 2020!! 

Ku lihat langit di atas kepala ku, tetaplah biru indah dan damai seperti selalu. Cuma burung-burung yang kelihatan dan sesekali kapal terbang besar lalu menandakan bahawa bayangan kebanyakan kita tentang 2020 sebenarnya jauh tersasar... :-) 

Kereta terbang tidaklah menjadi satu fenomena biasa, belum capai status itu lagi. Ia masih berada pada tahap prototaip dan eksperimen kebanyakannya. Cuma sekarang, kereta semakin canggih, walaupun tak terbang, tapi boleh auto cruise. Canggih lah tu kan. Sedikit masa lagi, kita just type our destination and let our car lead the way. Jangan macam waze dah ler yg kadang-kadang terbabas ke laut dalam..muahaha. 

Hmm, 2020!

In sha allah dengan izin tuhan, 2020 ni ada baby baru yang mewarnai hidup kami sekeluarga. Sebenarnya tak rancang pun specific year tuk ada baby baru. It just that we think this is the right time since Muaz pun dah cecah 2 tahun 4 bulan. And since Muaz pun jenis suka ada teman bermain, rasa kesian pulak kalau dia jadi anak tunggul di rumah ini. Setidaknya, dia ada adik, adik dia ada Muaz. Kalau ikutkan kudrat, rasa macam dah SELESA sangat dengan seorang sahaja, namun banyak pertimbangan dibuat sehingga merasakan memang perlu ada dua. In sha allah dengan izin tuhan. Memang kalau orang tanya dulu pun saya jawab saya nak dua anak. Nak tambah pulak jadi 3 rasanya tidaklah kot. Faktor usia jugak. 

Mengandung usia 40an ada baik buruknya. Tapi rezeki kita redha dan syukur sahaja. Kudrat pun dah semakin kurang, penatnyer lain macam. Kelepet!

No comments:

Kos Hidup 2023 - Kerasnya Hidup Tahun Ini

Sesungguhnya tahun 2023 memang terasa sekali KERASnya kos hidup Keluhan di luar sana adalah real  Saya sendiri merasakannya Walaupun dua-dua...