Tuesday, October 25, 2016

Lukisan Hati



Salah satu hobi saya ialah mengumpul ilustrasi dari pinterest. Saya ada kumpul jugak macam-macam kat pinterest tu tapi illustration is the one yang saya kumpul dalam koleksi. Gambar-gambar ini secara tidak langsung adalah refleksi diri kita, apa kita suka, our values dan sebagainya. Bila tengok balik, koleksi ilustrasi sendiri, sepertinya ada tema yang mendominasi koleksi tersebut. Di bawah ini saya share kan beberapa yang saya suka.

Alone, but happy...

Malam yang tenang, dan santai sambil menikmati kopi/teh, maybe berdua...

Cantiknyer workstation dia, dengan breathtaking view, aku cemburu




mystique night. sambil merenung dan muhasabah kehidupan, hanya aku dan  bintang-bintang.  echechecheh

Mendengar bunyi hujan penuh penghayatan dan ketenangan

Berangan ada courtyard macam nih. 



Duduk sambil melihat hujan di balkoni rumah seperti ini, wah bestnyer rasa


Can you detect one pattern appeared in those pictures? Semua objek utamanya ada seorang sahaja. Ada pun living thing selain individu dalam pic tu ialah kucing :-) So how you interpret loneliness?? Saya tahu ada segelintir antara kita yang melihat loneliness sebagai sesuatu yang agak negatif. Tapi saya personally, melihat alone time ini sebagai sesuatu yang saya sukai, saya cari kadang-kadang dan saya treasure the moment. Berseorangan tidak semestinya kesunyian. Ada keindahan disebalik keseorangan itu. Rasa lebih relaks, be yourself, and do what ever things that please you. Itulah masa untuk recharge bateri diri, masa untuk membaca, bersantai, dan menikmati kebebasan dan keheningan dan kesunyian tanpa gangguan. Hehe. Introvert personality maybe suka keadaan ini. My husband, tak betah duduk seorang, mulalah menggagau. And ilustrasi yang saya kumpul lebih kurang macam gambar-gambar ni semua, yang projecting alone time in a pleasure manner, instead of negativity or depressing mood. 

No comments:

Kos Hidup 2023 - Kerasnya Hidup Tahun Ini

Sesungguhnya tahun 2023 memang terasa sekali KERASnya kos hidup Keluhan di luar sana adalah real  Saya sendiri merasakannya Walaupun dua-dua...