Saturday, August 13, 2016

Bodyshop - Fresh Plumping Mask (British Rose)




Lama dah tak menyopping di Bodyshop, last time masa shopping hari tu saya beli body butter - pinita colada. Sesuai untuk kulit kering, melembap dengan baik dan baunyer super sedap rasa nak gigit tangan sendiri, bau citrus nenas (not overwhelming) and kelapa, bau macam aiskrim. Setakat ini body butter bodyshop antara yang best untuk pakai, masih dalam range mampu beli. Maybe ada yang lebih mahal/baik di luar sana tapi tak try lagi. 

Tapi pagi ini, mood rajin terlebih saya tak nak review body butter pinita colada tu, saya nak bagi tahu pasal satu lagi produk baru dari bodyshop, baru tak baru saya pun tak tahu release date dia tapi i assume barulah jugak sbb sebelum ni tak pernah nampak. Produk itu ialah masker gel FRESH PLUMPING MASK - THE BRITISH ROSE. Agak mengejutkan dan mengujakan kerana bodyshop sebelum ini susah nak keluarkan produk macam masker gel ini. Ada tapi tak banyak macam brand lain, very limited range. Saya pernah tanya dulu seller bodyshop kenapalah takder masker-masker gel ni kan. Wah tak sangka akhirnya!!!My impression ialah - wow not bad at all. Sebab apa??




 Siapa yang tahu sejarah dan kualiti produk bodyshop mungkin kenal benar falsafah disebalik produk ini. Go green gitu, organik dan paling unik ialah ada produknya yang berdasarrkan community trade organic, meaning that, dia membantu wanita-wanita di beberapa negara miskin dunia dengan membeli bahan-bahan untuk membuat produk mereka. Mereka beri intensif untuk wanita-wanita ini menghasilkan bahan-bahan organik seperti aloe vera, biji kopi dll dan bodyshop beli dari mereka untuk menghasilkan produk. Ini sekaligus membantu wanita-wanita ini menjana pendapatan dan pada masa yang sama menghasilan produk organik yang berkualiti. 





Panjang pulak bebel, okay back to topic...

Range untuk masker gel ini ada beberapa tau. Saya try jugak tengok sample setiap satu, tapi British Rose ini sangat mengujakan saya sebab baunya mak ai, bau ros segar and terasa seperti buat aromaterapi sekali. Salesperson tu kata, honey tu bagus dia sendiri cuba, tapi saya lebih tertarik dgn rose, serius baunyer sedap okay. And saya pilih rose jugak sebab tak mahu yang terlalu melembap sebab muka jenis kombinasi, kalau berminyak sangat naik pulak nanti jerawat. So saya pilih range tengah iaitu British Rose. 



Packagingnyer lawa jugak, macam botol jem pun ye jugak. Ahaks! Kalau bukan kerana ada logo bodyshop tertempek kat situ, boleh silap ingat tu jem untuk roti. Wah gitu, jem rose, akak ader?? Haha. 



Harga pulak?? Hmm, ala-ala mahal jugaklah. Tapi sebab kerasukan petang semalam, maka melayang duitku. Huhu. Tapi bila ingat, tak perlu pergi spa bagai, wah, jimat-jimat (kononnyer, helah bela diri jer semua ini). RM99 untuk satu jar ini. 



Tapi bagusnya, bagi yang mementingkan produk organik bebas chemical, memang ini wajar dicuba sebab ia 100% vegetarian formula, no parabens, silicone, mineral oils, paraffins and plus dermatologically tested! Sound heaven for vegetarian and organic freaks out there. As for me, produk kecantikan bodyshop ini saya tak berapa serasi, i just give it a go dulu, tgk kot2 masker boleh jalan. Kalau boleh, bestler. Masker pun, bukan pencuci, pelembap, toner dll (lagi alasan diberi untuk sedapkan hati lepas membeli - guilty after shopping spree). 



So, bagi yang suka mencantikkan diri and manjakan diri hujung minggu, boleh cuba ini. And manjakan diri dgn pengalaman spa di rumah juga adalah cara untuk kita coping with stress and to refresh sendiri after long working hours during weekdays. Happy weekend and do take time to pamper yourself.



No comments:

Kos Hidup 2023 - Kerasnya Hidup Tahun Ini

Sesungguhnya tahun 2023 memang terasa sekali KERASnya kos hidup Keluhan di luar sana adalah real  Saya sendiri merasakannya Walaupun dua-dua...