Saturday, April 9, 2016

Memborong Clinique 2016

Stok setahun dua
Clinique,
Saya telah menggunakan produk Clinique bertahun-tahun lamanya. Kawan-kawan, husband, and famili semua tahu inilah produk yang saya pakai sekian lama. Faktor utama saya memilih produk ini ialah kerana ia satu-satunya produk yang tidak menimbulkan alergi dan masalah pada kulit muka. Harganya boleh dikatakan agak mahal, tapi kalau dibandingkan dengan produk seperti SKII dan Ester Lauder, Clinique masih lagi produk pengjagaan diri yang agak mampu dimiliki. Faktor lain, pastinya ialah reputasi sebagai jenama penjagaan kulit wajah yang telah kukuh, mempunyai reputasi cemerlang dalam penghasilan produk berkualiti tinggi, dirumus khas even untuk yang berkulit sensitif.

Sampel percuma dari Clinique. Bestnyer!

Mahal tapi berbaloi,
Walaupun harga mahal, tapi satu perkara yang pasti, setiap produknya mengambil masa yang lama untuk habis. Ada banyak produk Clinique yang saya pakai mengambil masa sehingga 1-2 tahun untuk dihabiskan. So, sekali beli memang mahal, tapi ia adalah untuk setahun/dua tahun sekali. Jadi, money wise, saya fikir ia masih berbaloi. 

So, memandangkan ada 3-4 produk Clinique saya sudah kehabisan, maka saya pun pergi memborong. Sebelum ini jauh saya menapak ke MidValley untuk membeli produk Clinique di cawangan terdekat, now saya dah ada lokasi baru yang lebih dekat iaitu IOI the Mall Putrajaya. Yeay!!! 

Banyak kan sampel percuma diberi. Joget-joget dalam hati. Hihi
Banyak sampel percuma dan hadiah sampingan
Ini antara perkara paling best bila kita membeli barang Clinique especially bila kita beli lebih dari 1 produk. Kita akan dapat banyak sampel yang best-best. Ini bukan sampel biasa okay, bukan sampel dalam bekas lut sinar kecil yang diceduk dengan spatula tu yer. Sampel ini biasanya barang sebenar dalam saiz mini, travel size atau yang actual size. And salesperson dengan murah hati bagi macam-macam sampel untuk dicuba, lipstik percuma, set penjagaan kulit muka, beg make up, make designer khas Clinique dan macam-macam lagi. Huhuhu...best tak best?? 

Percuma designer bag Keita Maruyama khas untuk Clinique
So, bolehlah start menabung untuk tunggu tahun depan pulak untuk memborong lagi sekali ^__^
Happy weekend!!


No comments:

Kos Hidup 2023 - Kerasnya Hidup Tahun Ini

Sesungguhnya tahun 2023 memang terasa sekali KERASnya kos hidup Keluhan di luar sana adalah real  Saya sendiri merasakannya Walaupun dua-dua...