Sunday, April 17, 2016

Gincu Clinique

Ya, tentang Clinique lagi. Hehe..
Tapi kali ini nak cakap pasal gincu Clinique. Baru-baru ini dalam thread lalu saya ada cerita saya borong barang Clinique selepas stok pakai dah habis. Memang lama nak tunggu habis, lagi-lagi jika beli yang saiz kat airport tu - jumbo size. Ha makan bertahun jugak nak habis. 

Actually, barang make up saya mix jer. Misalnya berus make up saya beli di Bodyshop ajer, ada jugak saya beli satu dua barang makeup Bodyshop seperti blusher. Tapi, biasanya saya akan balik semula kepada Clinique. Saya takder pengalaman pakai produk makeup lain selain Bodyshop dan Clinique. Ada jugak pakai gincu Mac tapi setakat itu saja. Saya selesa pakai Clinique sebab semua all in one. Sebab dah tahu brand tersebut, pakai brand tersebut, jadi saya rasa malas nak carik produk lain. Kira beli setempat lah. Ni kategori pemalas lah boleh dikatakan ahaha, sebab pakai apa yg ada depan mata. Tak mau research brand lain. 

Okay, hari tu saya beli gincu Clinique Long Last Lipstick - Watermelon. Sampai rumah baru perasan ini exactly sama dengan gincu saya ada kat rumah yang saya pakai sekarang. Adeh. Ingat nak carik warna lain terbeli yang hampir sama. Ini downsides bila shopping ngan husband. Saya kalau beli barang makeup kasut or barang perempuan saya suka beli sorang-sorang sebab banyak masa nak belek, fikir dan istikharah (theeee!!). Kalau ada husband, saya jadi kacau jiwa sebab kesian tengok dia tunggu. Tapi saya takde masalah teman dia shopping. Gitew. 



Nasib baiklah dapat gincu free hari tu iaitu Clinique pop lip color and primer - sweet pop. Terberkenan pulak, walaupun free kan. And ade bengkek sikit sebab terbeli yang sama utk lipstick yg satu tuh. Saya pakai color watermelon husband tak pernah tegur pun, cuma baru-baru ini dia ada tegur kata color lipstick saya pakai cantik - sweet pop. 

Sweet pop color

So, pergilah membeli satu lagi lipstick dengan azam nak color lain sikit, asyik2 pink jer dibelinya. Takder variati. Saya ada jugak nude color tapi rasa macam tak ngam jer ngan muka. Terbaru ini saya beli pop lip color and primer - plum pop. Saya pakai nampak cantiklah, so okaylah. 


Plum pop color 

Gincu ni bila nak beli kena try dulu sebab kadang-kadang warna yang cantik kita nampak orang pakai maybe kesannya tak sama dengan kita. So kena trial and error jugaklah untuk mendapatkan color yang sesuai. Saya suka yang sweet and elegan gitu, sesuai utk kasual dan kerja. Merah is a big no no. Tak sesuai. 



Gincu pun saya alergik yer. Tak semua gincu sesuai dengan bibir saya. Saya pernah pakai maybeline, avon dan beberapa gincu jenama lain. Lepas pakai tu dalam masa beberapa jam bibir rasa merenyam. Itu petanda buruk, baik jangan pakai. Kalau pakai jugak, dalam masa 3 hari bibir bengkak dan mula tumbuh bintik-bintik gatal. So memang kena jadi pemilih. Lama jugak saya berhenti pakai gincu sebab tak tahu apa yang sesuai. Bila saya pakai produk Clinique ni baru saya berjinak-jinak pakai gincunya dan syukur takde alergik. Sesuai dengan Clinique yang tertera dalam packagin mereka "allergy tested". Allergy tested to me equals to allergy free!! Selain gincu Clinique, gincu Mac juga sesuai untuk mereka yang ada bibir sensitif, cuma carilah gincu yang bukan jenis matte, ada mineral ingredient dan bersifat melembap.


 Image result for lips kiss













No comments:

Kos Hidup 2023 - Kerasnya Hidup Tahun Ini

Sesungguhnya tahun 2023 memang terasa sekali KERASnya kos hidup Keluhan di luar sana adalah real  Saya sendiri merasakannya Walaupun dua-dua...