Monday, February 22, 2016

Silaturahim dan rezeki

Salam ukhuwah dan selamat pagi,

Moga hari ini kita lapangkan hati untuk mendepani hari baru dengan azam baru dan semangat baru. Setiap hari kita kena berazam, bukan tunggu awal atau hujung tahun sahaja. Hari-hari kita kena tanamkan niat untuk melakukan yang terbaik dalam kehidupan. Bagi yang bekerja, jangan lupa mulakan hari kita dengan membaca doa sebelum memulakan kerja. Moga Allah swt kurniakan kita keberkatan dalam 24 jam ini, rezeki yang berkat. Berkat itu penting, biarlah sedikit tapi berkat, kerana berkat itu didalamnya ada zat yang mencukupi. Tidak guna, duit banyak tapi tiada keberkatan didalamnya.

Salah satu cara menjemput rezeki ialah dengan mengukuhkan silaturahim, bukan memutuskannya. Jadi marilah sebarkan yang baik2, ingat yang baik2, dan lakukan yang baik2 sesama muslim dan sesama manusia. Moga, ada kehidupan ini tidak putus menjemput rezeki. Gunakan facebook, twitter, ig, kita untuk sebarkan cinta, bukan kebencian. Hati yang penuh perkara negatif, lambat laun akan sakit dan memakan diri tuannya.


























No comments:

Kos Hidup 2023 - Kerasnya Hidup Tahun Ini

Sesungguhnya tahun 2023 memang terasa sekali KERASnya kos hidup Keluhan di luar sana adalah real  Saya sendiri merasakannya Walaupun dua-dua...