Sunday, December 16, 2012

Membuat onar di supermarket

Happy weekend all!!  buat aper you all hari ni? Jln2? Tgk movie? Bersantaian?? Aperpun pastikan awesome.

Mesti ader yg pelik dgn title tu kan. Hua3 ader citer menarik sebalik title tu. Huhu. Semalam ptg on d way balik rumah dr ofis singgahler econsave untuk beli barang dapur basah. Seperti biasa biler kiter nak beli barang..perkara pertama kita buat ialah carik bakul atau troli..tul tak?? Semalam troli jer yg ader so pakai jerlah. Belilah bahan2 nak buat chicken stew untuk dinner malam karang. Troli tu kan besar so saya tinggalkan sekejap dan pusing2 cari brg. Sempatlah saya menyumbat beberapa barang dapur yg saya beli dan pusing section lain..

Bila dah settle naklah bayarkan..so saya pergilah kaunter tunggu giliran. Dengan normalnya saya berjalan ke kaunter sambil menyorong troli..biler time saya..saya pun letaklah satu2 barang kat kaunter.

Tiba-tiba..!

"eh..biler pulak aku beli cili banyak bebenor???" sambil muka confused.

"eh..eh..eh..eh..apersal barang ni tercampur?? Maner roti aku beli tadi?" wajah musykil lagi.

Then baru ku sedari aku telah mencilok troli org lain tanpa niat. U turn balik dari kaunter dan kepeningan nak mencarik owner..and troli sendiri yg hilang.

Last2 jumpa troli sendiri. Tak tau nak buat aper dgn troli orang sy ciluk saya letakkan berhampiran kaunter..sbb saya sendiri x pasti last port troli tu. On d way carik troli sendiri saya tertengok 2 mamat menggaru2 kepala mencarik troli mereka. Saya dengar dialog mereka yang kepelikan maner pergi troli barang mereka beli.

Hahaha..memang kelakar..saya dah cukup malu terambik troli org..tak tercakap..tapi saya yakin mereka akan jumpa troli mereka sbb saya letak di spot yg mudah dilihat. And masa nk byr..mamat berdua tu dh jumpa balik troli mereka. Saya yg kat kaunter tak dapat tahan gelak. Aduilah.

Actually..insiden ini bukan yg pertama..mmg agak selalu berlaku. Saya terambik troli org lain. Tak perasan sampai owner troli tegur kata saya terambik troli dier. Hmmm..aper daakan..

Even kt melbourne dlu pun..kdg2 sy terbawak balik barang orang..terhilang barang sendiri. Dah bayar buah2 tpi terlupa ambik.

Aish..nyanyuk ka??

Published with Blogger-droid v2.0.8

3 comments:

Alice said...

aiyo...what is happening to you? personaliti confuse tak hilang lagi rupanye.....hehehehe

Cengkih78 said...

Alice..always confused..forever n ever

Cengkih78 said...

Alice..always confused..forever n ever

Kos Hidup 2023 - Kerasnya Hidup Tahun Ini

Sesungguhnya tahun 2023 memang terasa sekali KERASnya kos hidup Keluhan di luar sana adalah real  Saya sendiri merasakannya Walaupun dua-dua...