Friday, October 19, 2012

Sumptous Erotica - kebebasan seks??






Seorang pelajar Malaysia yang menerima Biasiswa ASEAN di National University of Singapore (NUS) akan berhadapan dengan masalah besar ekoran blog seks yang menampilkan gambar-gambarnya bersama teman wanitanya sedang melakukan hubungan seks, terdedah.

Penuntut jurusan Undang-Undang yang dinamakan oleh media Singapura sebagai Alvin Tan Jye Yee, 24, mendakwa dia dan teman wanitanya, Vivian Lee, 23, sering menceritakan tentang hubungan seks mereka di laman Tumblr ‘untuk dinikmati oleh orang lain’.

Pasangan tersebut dikenali sebagai ‘Alvin and Vivian’ di dalam blog mereka dan mendakwa mereka hanya memuatnaikkan gambar-gambar mereka sendiri dan mempelawa pasangan-pasangan menarik lain di Malaysia dan Singapura untuk menyertai mereka.

Blog berkenaan telah bermula pada 20 September apabila pasangan tersebut memuatnaikkan gambar-gambar mereka sedang melakukan persetubuhan

Dalam salah sekeping gambar, mereka malah mendakwa melakukan hubungan seks dalam tandas OKU di kawasan tumpuan pelancong di sana, Esplanade.

Mereka juga langsung tidak menutup wajah mereka.

Ketika ditanya oleh salah seorang pembaca blog mengapa mereka bertindak sedemikian rupa, Alvin dan Vivian berkata, mereka yang berfikiran terbuka tidak boleh menganggap sex merupakan satu perbuatan jenayah.

” Kami tidak melihat mengapa mereka yang aktif dalam seks, atau mereka yang berfikiran terbuka dalam kehidupan seks perlu dilayan seperti penjenayah.
” Seks adalah proses reproduktif biasa yang tidak boleh dikaitkan dengan stigma,” kata mereka seperti yang dipetik dalam akhbar The New Paper Singapore.


Read more: http://jomss.blogspot.com/2012/10/alvin-tan-jye-yee-sumptuous-erotica.html#ixzz29hkrTqOB


Speechless!

Sungguh berani mati pasangan ini menayangkan adegan seks mereka secara percuma untuk tontotan umum atas tiket - KEBEBASAN INDIVIDU dan meraikan KEHIDUPAN SEKS BEBAS. 

Ini bukan kebebasan individu, ini kebodohan melampau dan kurang ajar dan kurang asam!!! Sorry if you dont agree with me, but this kind of value is seriously damaging our generation. Aper ke %$#@ nyer nak tayang satu dunia??? 

update news:

the star online today - reality bites for alvin tan and vivian lee. alvin tan kena menghadap lembaga disiplin universiti 31 oct ini bagi menjelaskan isu beliau. alvin mungkin dikenakan tindakan tarik balik biasiswa. vivian lee pula diberi kata dua oleh ibunya - kahwin dengan alvin atau keluar dari rumah keluarga dalam masa sebulan.

haa kan dah cakap...ingat dunia nie korang berdua saja ka yang punyer, main suka hati korang jer nak bedal aper korang suka?? hidup ni bermasyarakat sayang oi, ader aturan dan nilai yang perlu dihormati. omputih pun takderlah mcm ni saya tengok. tau jugak respect budaya, sensitif dengan pandangan orang lain etc. selagi hidup bermasyarakat, bukan kepala sendiri sajer nak fikir, orang lain pun kena ambik berat sama. orang yang fikir kepala dia sendiri saja tanpa fikir perasaan orang lain adalah orang yang pentingkan diri sendiri, susah nak hidup bermasyarakat dan tak boleh diajar walaupun cerdik pandai. harap yang lain ambik pengajaran.

peliknyer, si vivian ni boleh pulak cakap, dia tak fikir akan kawin ngan alvin tan nih, sebab muda lagi and dia tak mau terikat dengan hubungan monogamous. pulak doh!








No comments:

Kos Hidup 2023 - Kerasnya Hidup Tahun Ini

Sesungguhnya tahun 2023 memang terasa sekali KERASnya kos hidup Keluhan di luar sana adalah real  Saya sendiri merasakannya Walaupun dua-dua...