Sunday, September 11, 2011

Who can forget this..

bayangkan jika ini insan kita sayangi

Hari ni genap 10 tahun tragedi September 11. Ingat lagi dulu kejadian ini berlaku ketika sy masih belajar MA di UKM. Mmg tragik dan tak percaya. Tup-tup dah 10 tahun rupernyer, rasa mcm masih lagi baru. Dalam youtube, documentaries 9/11 adalah antara kegemaran sy tuk dilihat sambil makan2 or buat keje. So i share di sini bbrp video dari Youtube yang menarik utk dilihat. AMARAN: ada beberapa rakaman yg mmg tak sanggup nak tengok or dengar. 

moral of the story: Kita kena berbalik kepada kemanusiaan yg membezakan kita dari binatang. Untuk memikirkan kesejahteraan sejagat dan bukan hanya diri kita dan kelompok sahaja. Tak kisahlah pengganas ker, kerajaan dunia ker, ini semua bukan lesen untuk menganiayai orang lain dengan sewenang2nya. Krisis kemanusiaan dan konflik adalah simptoms ketakseimbangan kemanusiaan yang ada pada masa kini. Apa yang berlaku di Palestine, Iraq, Somalia, dan byk lagi tempat adalah cerminan kemanusiaan yang kian hilang. Tak kira apa pun pegangan agama, bangsa dan budaya kita, kita harus bersatu demi kemanusiaan dan menentang kezaliman.

bayangkan jika ini abang, suami, adik, ayah, saudara mara kita








No comments:

Kos Hidup 2023 - Kerasnya Hidup Tahun Ini

Sesungguhnya tahun 2023 memang terasa sekali KERASnya kos hidup Keluhan di luar sana adalah real  Saya sendiri merasakannya Walaupun dua-dua...