Monday, June 6, 2011

Makasar..aku tak laaaaraat!


Sepatutnya hari nie adalah hari bertolak sy ke Makasar Indonesi utk menghadiri persidangan. Tapi serius aku tak larat. Sebulan nie hampir setiap minggu 'menghilangkan' diri dari ofis ke merata2 tempat utk menghadiri kursus2 wajib universiti dan juga memenuhi keperluan pengajaran. Iyerrr, jgn tak caya. walaupun cuti semester. sy pun ingat bolehlah fokus on research, rupernyer msh byk keje.

bulan nie sajer - ada 7 PJJ students penyeliaan yg nak hantar kertas projek akhir. weekend pun sy spent utk baca draft dan bagi komen. ada 2 lagi PhD students punyer drafts yg sy kena tengok. aiya. really2 tired maaa. and minggu nie stay kat ofis and settle all keje2 ofis - semak PJJ assignments and mid term paper tuk dimasukkan ke dalam sistem markah. minggu dpn sy akan ke Melaka pulak tuk membuat penyeliaan pelajar UKM yg mengikuti latihan industri.

baru minggu lepas hantar abstract tuk satu conference di Johannersberg Africa end of this year. nie sy punyer supervisor yg dah 2 kali invited gi conference nieh. dah naik tebal muka nie, takkan nak kena paksa baru nak gi? so..? adakah aku akan ke Africa pulak ujung tahun nie?? Ada rezeki sy pergilah. sama2 kita nantikan...

tapi serius sy rindukan Melbourne. mmg rasa agak keseorangan di sana sebab tempat orang tapi ada perkara2 tertentu yg menjadikan kenangan di Melbourne itu indah. Sy suka cuacanya, sunyi di rumah sy di student village, arnab2 di depan rumah, buah2an segar di Little Saigon..and ada satu tempat dkt my UNI yg i tak sempat gi tgk sblm i balik. Edge Water punyer area..nanti sy balik utk konvo sy akan tangkap gambar and menikmati petang yg damai di tebing sungai Maribyrnong. 

Okaylah, berhenti berangan dan sambung keje

1 comment:

Alice said...

busy bee......bagusnya....
itulah pengorbanan pemegang PHD mar....

Kos Hidup 2023 - Kerasnya Hidup Tahun Ini

Sesungguhnya tahun 2023 memang terasa sekali KERASnya kos hidup Keluhan di luar sana adalah real  Saya sendiri merasakannya Walaupun dua-dua...