Wednesday, November 3, 2010

Alhamdulillah






salam semua,

agak lama tak memblogkan diri. bukan sombong mahupun lupa blog tapi kesibukan tugas yg harus diutamakan tidak menjadikan sy punya byk masa utk memblog seperti zmn cuti panjang dulu. memang menghadap komputer itu sentiasa ada, tapi padahal tanggungjawab tugas yg perlukan kesegeraan tidak memungkinkan sy utk menjenguk dan berkata2 diblog ini.

terima kasih krn masih sudi menjenguk ke sini..

ALHAMDULILLAH sy telahpun mendapat results dari kesemua examiners yg memeriksa thesis PhD sy dan alhamdulillah sy lulus dgn minor corrections. sukar utk digambarkan perasaan ini kerana sy sendiri tidak yakin dan tidak tahu aper keputusan yg sy akan perolehi sebelum ini. kita kadang2 boleh meneka dgn firasat rasanyer mcm ner keputusan tapi sy tak punya perasaan itu dulu..itu yg membimbangkan sy. tapi ternyata Allah itu maha pemurah dan sy lulus. terbayar penat lelah dan hidup pertapaan itu terasa berbaloi dgn keputusan yg sy dpt ini.

PhD memang sukar perjalanannya. tapi keputusan ini tak bererti sy terbaik, sy kira ini semua kombinasi byk faktor. lulus ini disebabkan oleh byk perkara, dan sy sendiri hanya sedikit sj penyumbangnya. ini usaha dan blessing semua orang dan dgn izin Allah swt.

sy sendiripun tak sangka mendapat keputusan dlm masa singkat. saya hantar 12/8 dan sy balik Msia 14/8. dan keputusan tlh diberitahu 26/10.

sebenarnya tarikh2 menghantar PhD itu ada sentimental value tersendiri sbb 13/8 itu adalah hari lahir sy. bila sy submit thesis itu sy rasa lega sgt dan terharu pd ms yg sama kerana sy dpt melengkapkan/menyudahkan perjalanan yg penting dlm hidup sy sbg seorang pelajar sehari seblum hari ulang tahun kelahiran. itu hadiah hari lahir paling best setakat ini.

tapi sy kira salah satu sebab dpt result cepat ialah sbb bulan Nov and Dis nie biasanya orang kat Aussie cuti sakan even sampai February. So mungkin agaknya examiners nie semua tak nak pegang tesis lama2 bikin sakit jiwa lebih baik settle awal dan boleh cuti sakan..

so, boleh jadik tips gak nieh, sila hantar tesis dlm bulan 7/8, insya allah dpt results sblm November and Disember. jimat waktu..kweng-kweng

3 comments:

amal said...

salam kak..lamanye x jenguk sini. tahniah kak! dah bergelar doktor la ni eh? :)

Doralin Lee said...

A big Congratulations to you Selene!!!!!

Cengkih78 said...

hi doralin and amalini..

insya allah cepat corrections cepatler konvo nyer. doa2kan yer. tapi nie tgh pemalas tul nak tgk tesis balik..trauma agaknyer..kweng kweng

Kos Hidup 2023 - Kerasnya Hidup Tahun Ini

Sesungguhnya tahun 2023 memang terasa sekali KERASnya kos hidup Keluhan di luar sana adalah real  Saya sendiri merasakannya Walaupun dua-dua...