Friday, March 5, 2010

The spark, the fire

satu lagi berita kurang menyenangkan berlaku di Melbourne petang semalam. sebagaimana yg anda sekalian tahu,  ada bbrp insiden pembunuhan dan serangan fizikal pernah berlaku ke atas pelajar India di Melbourne. memang ada pelajar international lain pernah jadi sasaran tapi yg plg byk kena ialah pelajar India, mungkin sbb bilangan mrk yg lebih ramai di sini. kejadian petang semalam, boleh jadi punca sengketa baru kalu tidak diselesaikan dgn sebaik mungkin.
petang semalam, seorang kanak2 lelaki india, yg baru dtg ke melbourne dari india utk bercuti dgn keluarganya, didapati hilang ketika ibunya sedang mandi. kanak2 itu disyaki keluar bersendirian di halaman rumah tanpa pengawasan bbrp minit sebelum ditemui hilang oleh ibunya. laporan polis dibuat petang semalam dan gerakan besar2an dilakukan utk menjejaki kanak2 malang itu. 

pagi ni, bila sy baca balik news, budak tu dah ditemui mati, 30km dari tempat dia dilaporkan hilang. siasatan msh dilakukan bagi mengenalpasti punca kematiannya. dilaporkan akhbar di india membuat liputan luas berhubung insiden itu.

bush fire memang tak berlaku thn nie di victoria, tapi yg pasti, lain punya 'bush fire' dtg menimpa. kini dimana2 saja, sptnya nyawa sudah tak dinilai tinggi. tergamak membunuh budak tak berdosa...



1 comment:

Maiyah said...

dekat mesia pun x selamat kat mama2 pun camtu gak.. tp apapun segalanya Allah yg tentukan

Kos Hidup 2023 - Kerasnya Hidup Tahun Ini

Sesungguhnya tahun 2023 memang terasa sekali KERASnya kos hidup Keluhan di luar sana adalah real  Saya sendiri merasakannya Walaupun dua-dua...