Wednesday, March 31, 2010

Easter Bunny

Agak busy kebelakangan nie utk siapkan tesis. Buka blog, tapi 2-3 hari lepas blumlah ada idea2 nak ditulis, kepala fokus dan fikir perkara lain. tapi perkembangan semasa sy ikuti jugak, spt Moscow blast yg korbankan hampir 40 nyawa, politik Msia dan jgk semalam, kami di Melbourne merasai gegaran kecil earthquake 3.0 (terlalu perlahan utk dirasai), lagipun bukan area sini, persisir pantai saja. Tapi minggu nie cuti start Friday - Tuesday kerana Easter. Jadi kami dan kawan2 dah buat plan tuk buat housewarming utk Siri dan Riayati yg baru berpindah rumah baru. Buat pot luck. Dan semalam dpt undangan utk pergi satu lagi housewarming, kali nie abg tariq dan famili. semua ambik kesempatan cuti bbrp hari ni utk diisi dgn aktiviti sosial.

bulan nie juga akan berakhirnya day light saving. bermaknya, beza Msia dan Melbourne akan beranjak 2 jam dan bukan lagi 3 jam. kami sedang menuju ke winter, siang bertambah pendek, dan pukul 5 akan gelap spt kul 8 mlm. kalu summer kul 8 mlm msh mcm kul 5 ptg. dan waktu solat pun akan semakin cepat, takdelah sampai mengantuk2 nak tunggu isyak kul 10.30 pm.

sy rancang utk tangkap gambar housewarming di rumah riayati nanti. mungkin blh diupload di sini utk tatapan kawan2. Happy Easter to all Msian.

1 comment:

Maiyah said...

pukul 5 pun dah gelap kan, sy bygkan camna kalo kat mesia hehe alamatnya nk kiamat le

Kos Hidup 2023 - Kerasnya Hidup Tahun Ini

Sesungguhnya tahun 2023 memang terasa sekali KERASnya kos hidup Keluhan di luar sana adalah real  Saya sendiri merasakannya Walaupun dua-dua...