Wednesday, June 3, 2009

Gay fenomena biasa di Malaysia??

maaf andai kali ini gambar2 yg saya paparkan hilang kesantunannya. tapi sy tergerak utk bercakap mengenai isu ini kerana nampaknya mmg ketara 'ke-gay-an' budaya dlm msykt kita yg semakin kronik tahapnya. sayang sekali, otaknya bijak, kerjanya professional, tapi menyimpang dari asal kejadian Allah ciptakan. kenapa begitu??

ada pelbagai teori dikemukakan. sy rasa perlu ada kajian yg mendalam utk mengkaji puncanya dlm konteks msykt kita. berdasarkan bbrp research pendek yg saya sempat lakukan ada bbrp penemuan yg sy kira blh difikirkan bersama kebenarannya. faktor2 ini yg sy dgr, yg saya baca, pengalaman sendiri seorang gay juga rakan2 terdekat golongan ini ttg puncanya. sy kira, walaupun barangkali andaian yg dibuat ini tidak dibuktikan scr saintifik lagi, tapi ia sekurang2nya memberi gambaran dan hints realiti sebenarnya.

antara faktor2 yg dikatakan puncanya ialah - didikan ibubapa. pendedahan role model yg salah seawal kanak2 lagi. diberikan didikan yg berlwanan dgn fitrah kejadian anak. contohnya anak lelaki dilayan dan diberi pakaian spt perempuan. atau ketiadaan bapa dlm keluarga atau bapa yg tidak dominan. ramai adik beradik perempuan sehingga terikut2 dgn nature keperempuanannya. selain itu, ada juga yg mengatakan ia berpunca dari 'school boy'. seperti kita ketahui, remaja peringkat usia dimana kecenderungan ttg seks akan berkembang. ada berpandangan bhw, ketiadaan perempuan menjadikan mereka 'bereskperimen' dan bereksplorasi sesama sendiri. ia juga dikatakan blh berlaku di institusi yg didominasi satu gender saja (lu pikirlah sendiri..). disini akan berkembang kecenderungan seks yg salah jika tidak dipantau. salah perkiraan keluarnya jadi - betul2 gay atau biseksual (dua2 pun jalan..). ada juga kerana pernah didera secara seksual oleh sesama jantina. sesuatu yg luar biasa, bila kerap dilakukan jadilah kebiasaan. namun ada jugak yg menyangkal kebenaran sekolah lelaki/asrama dlm menghasilkan golongan tak sepatutnya ini. sy kira, iman dan kekuatan diri memainkan peranan dlm hal ini, juga ambik berat org sekeliling terutamanya ibubapa.

antara fakta lain yg saya temui ialah - gay berkembang subur di KL, Penang and Melaka. but i am not so sure gambar ini ditangkap di negeri mana. apa2 pun, ia di Malaysia. ada yg mengatakan, ibubapa ada kebimbangan baru skrg nie. jgn dirisaukan anak lelaki keluar dgn teman wanita saja, perlu juga dilihat2 jika anak lelaki terlalu rapat dgn teman baik tapi mesranya. serta ada juga cerita yg mengatakan bagaimana pernikahah gay ini kerap tidak kekal kerana masih seronok dgn gaya hidup yg lama. nauzubillah. teringat dulu time ambik master, umah ground floor, tingkat atas ada sekumpulan pelajar lelaki ala perempuan tinggal bersama. hampir setiap malam akan terdengarlah suara memanggil 'temannya' msk tido. dan jugak kisah seorang member yg dpt umah sewa dihuni dgn golongan nie. kebetulan ibunya menghantar si anak lelaki nie menjenguk umah baru. tak bertangguh disuruhnya batalkan saja niat kerana walaupun rumahnya jelas dihuni 'lelaki', yg bersidai elok di ampaian rumah ialah bra2 and panties wanita. 'habislah anak aku kalu duduk sini..' barangkali itulah difikirkan.

ntahlah, blh termenung panjang memikirkan. moga diampunkan segala dosa2ku dan jangan jadikan aku sebahagian dari mereka..sama2lah doakan semua mereka ini diberi kesempatan bertaubat dan kembali kepangkal jalan.

p/s: gambar2 ini diperoleh dari justkhai.com (terima kasih)

2 comments:

Alice said...

hensem sungguh gambar2 ni...hehehe

Cengkih78 said...

iyerk..alice! ahahaha

Kos Hidup 2023 - Kerasnya Hidup Tahun Ini

Sesungguhnya tahun 2023 memang terasa sekali KERASnya kos hidup Keluhan di luar sana adalah real  Saya sendiri merasakannya Walaupun dua-dua...